Search This Blog

PEMBUKA HATI - SARA AISHA

EDISI PBKL
KELUARAN BULAN JUNE

SAMBUNGAN NOVEL JODOH ITU MILIK KITA

JADILAH YANG TERAWAL MENDAPATKANNYA!

PEMBUKA HATI - SARA AISHA
HARGA : RM24.00
HARGA TERMASUK POS : RM26.00 (SEM)/RM29.00(S/S)
BUKU : BARU

Sambungan novel & drama JODOH ITU MILIK KITA,
“Saya selalu fikir cinta bukan untuk saya. Tapi kenapa saya rasa dalam hati saya... Ada awak?”
TUAN SYAFIQ TUAN HAIKAL… Dia cuma inginkan kehidupan yang tenang tanpa kekusutan. Tiada lagi dendam. Tiada lagi kebencian. Namun, pertemuan demi pertemuan dengan Nur Adra yang kasar, keras dan degil membuatkan Syafiq buntu sendiri. Saat dia ingin menjadi lelaki yang lebih baik, kenapa gadis itu tidak habis-habis mencabar ego lelakinya?
“Kau memang suka berlagak baik, kan?”- Nur Adra
“Baik? Huh! For your information, istilah ‘baik’ tak pernah ada dalam kamus hidup aku. Jadi, jangan sesekali cuba cabar kesabaran aku!” - Syafiq
NUR ADRA… Hatinya kosong. Jiwanya mati. Baginya, kehidupan ialah lebih kejam daripada sebuah kematian. Kemunculan lelaki bernama Syafiq itu pula, tambah mengacau-bilaukan keadaan. Ke mana sahaja dia pergi, akan ada wajah tenang Syafiq. Dan sungguh! Dia benci akan ketenangan itu. Ketenangan yang seakan-akan mengejek seluruh perjalanan hidupnya.
“Awak ni… Perempuan jenis apa sebenarnya?” - Syafiq
“Dia… Lelaki yang mampu membaca kau, Nur Adra.” - Adra
Kemunculan bersahaja Nizam membuatkan Adra terperangkap dalam percaturan antara lelaki itu dan bapanya. Mahu tidak mahu, dia terpaksa mengambil keputusan paling drastik dalam hidupnya.
“Tuan Syafiq Tuan Haikal, will you… Marry me?” - Nur Adra
“Awak takkan mampu bayangkan saya ini manusia jenis apa. Lelaki jenis apa. Kalau awak tahu, Ara… Awak takkan mahu jatuh ke tangan saya.”- Syafiq
Tatkala kehidupan mereka semakin berselirat, Syafiq kian tertanya-tanya. Mampukah dia membuka pintu hati Adra? Atau mungkinkah Adra akan terus hanyut dan tenggelam dalam kegelapan yang semakin membunuh jiwanya?