EMERALD YANG TERPILIH - ERIMO

EMERALD YANG TERPILIH - ERIMO
HARGA BUKU : RM27.00
BUKU : BARU

UNTUK BELIAN : WHATSAPP 0177342366


Pertemuan Encik Boss dan si Mata Hijau bukan seperti pertemuan biasa. Ia disulami pelbagai soalan tidak puas hati, pergaduhan dan pertengkaran yang menjadikan hidup Emerald kacau bilau.

"Papa ni biar benar nak bagi aku aku kerja dengan budak tak cukup umur ni? Budak praktikal ke apa? Macam ni nak kerja. Dengan Hooksweater, jeans dan sneakers tu dah macam budak sekolah je.~ Bayu Muzaffar

Si mata sepet yang tenung orang macam nak tembus ni anak big boss ke? Habis cair segala lemak-lemak aku kena scan dengan mata laser sepet tu. Muka boleh tahan, tapi sombong melangit. Ingat sombong dia tu boleh bawa ke kubur ke. Walaupun aku comel, tapi kerja aku tip-top tau. Projek aku semua untung juta-juta lemon. Heh! ~Emerald Uzma

Ada sahaja yang tak kena dengan budak 'lelaki' comel itu. namun perangai Bayu yang macam 'Hitler' itu seringkali kalah dengan karenah keanak-anakan Emerald. Budak itu cukup gemar meninggalkan nota comel untuknya.

Bila Eme mula keluarkan suara manja, berbuih mulut Encik Boss berdoa biar ditetapkan hatinya. Namun kehadiran Eliza mengusutkan kepala Bayu.

"Hey 'jantan', aku tak suka kau ada hubungan dengan sesiapa yang ada hubungan dengan aku terutamanya lelaki bernama Bayu Muzaffar. Kalau aku tahu kau ada hati dengan dia, nahas kau!" ~Eliza

Emerald bukan minta lahir dengan mata hijau, Emerald bukan minta lahir tanpa akad. Dia hanyalah kesilapan yang bukan silapnya. jadi haruskah dia dihukum atas sesuatu yang bukan salahnya. Tapi dia harus menerima takdirnya kerana dialah EMERALD YANG TERPILIH.
*Kadang-kadang orang yang kita benci itulah orang yang paling faham kita.


TUAN DANIAL - AZIZAH AMI

TUAN DANIAL - AZIZAH AMI
HARGA BUKU : RM24.00
BUKU : BARU

UNTUK BELIAN : WHATSAPP 0177342366


Cinta yang cuba di atur oleh keluarga tengku Ismahanim dengan jejaka yang tidak dikenali Bernama danial telah mendorongnya menyamar sebagai pembantu rumah. Dan alangkah ‘sengalnya’ menjadi pembantu rumah yang serba tidak tahu membuat kerja rumah. Terjalinkah cinta mereka? Bagaimanakah Danial menangani seorang maid yang serba tidak tahu?
“ini semua awak punya pasal Isketambola, kalau awak susun stoking saya dalam satu lipatan macam kak Hasnah buat pasti saya tak pakai stoking warna berlainan hari ni. Nasib baik setiausaha saya nampak.” Danial mendapatkan Is yang sedang membancuh teh di dapur. Bertaut kening Is mendengarnya. "mak aih, salahkan orang pula. Masa Tuan Danial sarungkan tadi tak perasan ke?" "Nak perasan apanya kalau awak tu sibuk suruh saya beli kuaci bunga matahari awak tu. Benda kecik macam tu pun nak makan," Danial menghulurkan plastik berisi dua bungkus kuaci ke tangan Is. Dengan bibir yang tersenyum lebar Is menjawab ... "Eleh, marah-marah pun sayang juga Tuan Danial pada saya, ye?" Sepatah perkataan pun tak mampu dilontar keluar oleh Danial tatkala mendengar ayat berani mati Is itu. Dia terus menapak naik ke tingkat atas dengan senyuman manis.


CINTA 11 SYARAT - MUNA MAHIRA

 CINTA 11 SYARAT
BAKAL DI SIARKAN DI ASTRO
DAPATKAN NASKAH MENARIK INI SEKARANG!
PROMOSI PENGHANTARAN PERCUMA



CINTA 11 SYARAT - MUNA MAHIRA

Harga : SEM - RM28.00
SS - RM31.00
Jumlah muka surat : 800
Penghantaran: Percuma

RASYA – Pelajar tahun akhir yang bijak. Dia tidak pernah berkasih lagikan bercinta. Itu syarat ayahnya selagi dirinya bergelar pelajar. Tapi kenapa dirinya yang karam dibadai cinta pasangan lain? Tidak semena-mena kesuciannya diragut orang yang cukup dipercayainya. Kelam terus masa depan dek insiden hitam itu. Bertambah berat beban yang terpaksa dipikul kala diri dikhabarkan berbadan dua. Mana mahu diletakkan muka kala ceritanya sebagai perempuan sundal dicanang sekampung? Orang lain yang kecewa bercinta, dia pula yang terpaksa merana! Hidupnya yang tenang dan indah selama ini berputar 360 darjah...

HAZIQ aka KOMENG – Seboleh mungkin dia mengelak daripada perempuan-perempuan bebas di kota lantaran kerjanya yang sentiasa dihimpit perempuan sebegitu. Dahulunya sentiasa berbuat dajal namun tiba-tiba dia melamar Rasya biar nama itu sudah busuk sekampung. Lalu motifnya dipersoalkan. Manakan tidak, dia satu-satunya orang yang hampir membunuh Rasya. Bukan sekali tetapi dua kali!

BERSATULAH Rasya dan Haziq dengan meriah untuk mengelak salah faham orang kampung. Biarpun tidak dipersetujui oleh umi Haziq, dia tetap meneruskan rancangannya. Rasya pula akur setelah segala syarat untuk menidakkan lamaran Komeng dengan mudah dilaksanakan. Bencinya berkahwin dengan lelaki yang hampir menyebabkan dia mati! Antara takut, sakit hati dan budi Haziq, membuatkannya berada di persimpangan. Mahu marah sungguh-sungguh tetapi kata-katanya terikat pula. Namun, mahu melanjutkan satu semester yang tinggal, dia perlu akur 10 syarat Haziq yang nampak remeh tetapi menyesak dadanya. Bermulalah hidupnya kucar-kacir kerana syarat-syarat Haziq... Tetapi, tidak kepadaHaziq kerana syarat-syarat itu menambah ceriakan rumah tangganya dengan keletah Rasya yang sekejap manja, sekejap keras hati...

“Kalau Sya nak minta kebenaran peluk abang tiap-tiap malam... abang setuju sangat. Abang lagi suka.” Sengaja dia menyakat isterinya.
Rasya merengus geram. Lelaki ini memang suka menguji kesabarannya. “Hesy! Bukan fasal tulah. Tolong sikit. Erm... Sya...”
“Abang perasan yang isteri abang manja sangat semalam,” usik Haziq lagi.
“Abang... boleh tak jangan sebut fasal semalam lagi?”
“Tapi Sya nak cakap fasal semalam jugak, kan?” duga Haziq bersahaja.
“Ini hal lainlah. Fasal semalam tu...”
“Kenapa?” potong Haziq.
“Errr... semalam tu... jangan fikir sebab semalam kononnya kita dah okey. Sya tetap tak suka abang,” luah Rasya berani.
“Abang tahu.” Dia sudah dapat mengagak itu. Dan dia tidak mengharapkan apa-apa.
“But thanks for last night,” ucap Rasya ikhlas sebelum berlari anak masuk ke dalam rumah.



IST CLASS MISTRESS - SARA KYOKO

IST CLASS MISTRESS - SARA KYOKO
HARGA BUKU : RM25.00
BUKU : BARU

UNTUK BELIAN : WHATSAPP 0177342366

Mereka kata perangkap cinta itu boleh menyatukan dua insan yang berlainan jantina. Tapi, ini kisah lain. Kisah cinta antara Yusuf Dzulkarnain dan Jasmine Hannah. Bagaimanakah perangkap cinta itu boleh menyatukan mereka yang datang dari dua dunia berbeza?

“Entahlah... Jasmine mengingatkan aku kepada diri sendiri. Dia bagaikan biasan masa silam aku. Tiap kali aku pandang Jasmine, wajahnya itu, seolah-olah meminta aku untuk selamatkannya. Sekelip mata sahaja ada rasa dalam diri ini, rasa yang lahir untuk mempertahankan dan melindungi dia.” - Yusuf Dzulkarnain

“Perempuan baik untuk lelaki yang baik? Aku ni perempuan macam mana, Yusuf? Perempuan yang tak baik, kan? Bukankah itu maknanya aku cuma sesuai dengan lelaki yang tak baik? Macam Adam?” - Jasmine Hannah

Apabila dendam sebelas tahun yang lalu berjaya membelah waktu, dan akhirnya tampil menjadi penghalang kepada bahagia mereka yang baru dirasa, apabila ada manusia yang tampil hanya untuk mengingatkan tentang sejarah silam mereka yang penuh noda, benarkah cinta sahaja boleh mengatasinya? Atau mungkinkah hubungan yang baru terjalin itu bakal menemui titik noktahnya?

“Apa beza dunia kita dengan dunia Jasmine? Dongak ke atas, langit yang sama. Tunduk ke bawah, bumi yang sama. Manusia di tengah-tengah ini yang membeza-bezakan  antara satu sama lain. Insya-Allah, semua itu akan mampu kami tempuhi dengan kematangan.” - Yusuf Dzulkarnain

“Hasbunallahu wa ni’mal wakil. Cukuplah Allah sebagai penolong kami, dan Allah adalah sebaik-baik pelindung.” - Jasmine Hannah 

RINDU AWAK SEPARUH NYAWA - SITI ROSMIZAH

TERBARU DARI PENULIS PILIHAN RAMAI!

RINDU AWAK SEPARUH NYAWA - SITI ROSMIZAH
HARGA BUKU : RM40.00
BUKU : BARU

UNTUK BELIAN : WHATSAPP 0177342366

“Kasih Maisara!!!”
Kemarahan papanya tidak diendahkan. Sikap angkuh dan sombong begitu menebal dalam diri. Ditambah pula dia menyalahkan papanya atas kematian arwah mamanya.
Pertemuan tanpa di duga dengan lelaki bernama Nazril Nazim membuka tirai baru dalam hidupnya. Maisara bertemu buku dengan ruas, keegoannya dicabar!
“Saya lagi rela kahwin dengan perempuan hodoh! Sebab kebahagiaan bukan pada paras rupa. Saya mencari isteri solehah bukan ratu cantik dunia!”
Bagai nak meletup jantung Maisara mendengarnya!
“Nazril! Kau sedang bermain dengan api! Dan api itu adalah aku! Aku akan bakar kau sampai hangus!”
Manusia itu tak sempurna pasti ada salah dan silapnya. Begitu juga Maisara, ketulusan cinta Nazril Nazim menyinar keinsafan dalam dirinya. Namun di kala kasih berputik, cinta bersemi, Nazril pergi begitu saja.
Maisara akur kesilapannya tapi kenapa tiada ruang kemaafan buatnya? Hati Nazril beku! Maisara memujuk! Maisara merayu! Sekelumit pun tidak terkesan di hatinya!
“Mulai hari ini, awak tutup pintu hati awak serapat-rapat untuk saya sebab Nazril Nazim tak akan terima awak sampai awak mati!”
Ya Allah! Begitu bisa setiap patah katanya.
“Awak jangan risau, saya tak akan kembali semula dalam hidup awak. Kalau ditakdirkan saya mati, saya akan bawa kata-kata awak sampai ke liang lahad! Cuma jika awak ada sedikit ehsan, buat terakhir kali imamkan jenazah saya. Bawa jenazah saya ke kubur, kebumikan saya dan kata Kasih Maisara saya dah buktikan saya tak akan terima awak sampai awak mati!” Jelas kelukaannya.
Kini, Kasih Maisara telah pergi. Keluar air mata darah sekali pun dah tak berguna lagi!
“Maafkan abang sayang, maafkan abang. Hati abang tak pernah mati buat sayang. Saralah nafas, nyawa dan bidadari syurga abang.”
Dalam hati dihimpit kekesalan, Nazril mendongak ke langit memandang bintang yang bertaburan.
“Kasih Maisara, rindu awak separuh nyawa,” bisiknya dengan deraian air mata.



CINTA UNLIMITED - FARAH HUSAIN


CINTA UNLIMITED - FARAH HUSAIN

TERBARU DARI PENULIS PILIHAN RAMAI

LIMITED EDITION

TIADA DI JUAL DI KEDAI BUKU

HARGA AKAN BERTAMBAH MAHAL BILA STOK HABIS !

HARGA TAWARAN : RM37.00(SEM) / RM43.00(S/S)

DAPATKAN SEBELUM KEHABISAN!!


Azrul Redza dan Nur Amani. Cinta terbit saat kali pertama mereka bertemu. Tapi semuanya musnah dek salah faham. 

“I ingatkan you ni berbeza. Rupa-rupanya, you’re as cheap as them...” – Azrul.
“You hold a mean grudge, Encik Azrul.” – Nani.
“Ya, kalau melibatkan soal hati dan perasaan, memang I berdendam!- Azrul.

Takdir tertulis, ada pertemuan seterusnya buat mereka. Mulanya Azrul berniat membalas dendam. Tapi, kalau memang jenis tak pernah buat kerja jahat, hatinya jadi tak tergamak. Sudahnya, dia ‘lepaskan’ sahaja Nani. Ingatkan selepas itu, hati akan lega. Tapi rupanya makin kacau dengan kehadiran Aaron.

“Dah awak dengan dia tak ada apa-apa. Tak salah saya ambil peluang kan? – Aaron.

Nani juga jadi serabut. Dia tak mahu berpaling pada Azrul tetapi dia juga tak mahu beri harapan pada Aaron. Hingga sampai satu tahap, dia terpaksa memilih Azrul untuk mendapatkan bantuan. Cumanya, bantuan Azrul bukan datang percuma! Ada terma dan syaratnya.

“Awak ni nak mengambil kesempatan ke, atau memang ikhlas nak tolong?” – Nani
“Ikhlas tu urusan saya dengan Allah. Come on, Cik Amani. Kalau nak diikutkan, dalam hal ni awak yang paling untung tau!” – Azrul

Untung ke kalau sekeping hati yang jadi pertaruhan? Kalau ikut kata Azrul, semuanya nampak mudah. Tapi hakikatnya, tak semudah yang difikirkan. 

Adakah Nani akan setuju dengan terma dan syarat Azrul? Jika setuju, cukup banyakkah cinta mereka untuk terus kuat menempuh ujian?


I LOVE YOU ABANG SINGA - ZAITON ABD RAHMAN

I LOVE YOU ABANG SINGA - ZAITON ABD RAHMAN
HARGA BUKU : RM28.00
BUKU : BARU

UNTUK BELIAN : WHATSAPP 0177342366

“Buat apa pergi hotel bos? Bos nak apakan saya?”
“Ikut ajelah. Jangan banyak cakap!” dia jeling aku geram.
“Mana boleh main ikut aje bos. Nanti tah apa-apa tah bos buat pada saya. Baik bos hantar saya balik. Kalau tak, saya terjun dari kereta ni.” Pintu kereta aku pegang. Bersedia untuk membuka pintu kereta. 
“Apa yang awak merepek ni Aleesya! Nak bawa awak pergi makan pun kecoh sangat ni kenapa?” Ah, sudah... tinggi nada suara Tuan Emir.
“Cakaplah, bos nak bawa saya pergi makan. Tak adalah saya kalut sangat. Bos tak reti-reti ke nak beritahu saya awal-awal? Bukannya bos tak ada nombor telefon saya. Telefon ajelah, bukan susah sangat pun. Bos buat macam ni, sudah macam penyangak nak melarikan anak dara orang tahu tak!” 
“Apa awak panggil saya? Penyangak!” tinggi dan garang sahaja suara bos singa ni.
“Er… sorry bos... Saya tak sengaja. Takut punya pasal saya ter…”
“Baik awak diam. Jangan banyak cakap lagi. Nanti saya bawa awak lari betul-betul baru awak tahu. Kita nak pergi makan aje pun, bukannya nak pergi Siam!”



DERITA CINTA - AISYA SOFEA

DERITA CINTA - AISYA SOFEA
HARGA BUKU : RM30.00
BUKU : BARU

UNTUK BELIAN : WHATSAPP 0177342366

Cinta, perasaan itu tidak pernah diundang dan tidak pernah dijemput. Jika ia memberi kebahagiaan, pasti segalanya indah. Namun apa yang akan berlaku jika derita yang ditinggalkan?
Begitulah hidup Nur Amili Sofiya. Cinta yang hadir tidak pernah membahagiakan dirinya. Namun kehadiran Iman dalam hidupnya adalah cinta paling ikhlas dan jujur yang pernah dirasainya. Kemudian muncul Ghazi, lelaki yang menagih cinta darinya. Kesungguhan, ketulusan dan sifat bertanggungjawab Ghazi membuatkan Sofi kalah. 
Namun kebahagiaan yang dikecapi tidak lama bila Amri, kekasih pertama Sofi hadir menagih kembali kasih lama mereka. Ghazi terkejut bila mengetahui rahsia yang disimpan Sofi selama ini tentang siapa Iman sebenarnya. Yang hairannya kenapa Sofi perlu berahsia. Rahsia yang dibawa Murni itu sekali gus menghancurkan impian Ghazi dan Sofi untuk hidup bersama.
“Cinta Sofi pada abang, cinta sampai mati. You are my other half.  Takkan mudah Sofi nak hidup tanpa abang.”- Nur Amili Sofiya
“Abang bukan sekadar cintakan Sofi, tapi Sofi udara untuk abang. Sofi bulan dan matahari untuk abang. Abang tak boleh hidup kalau Sofi tak ada.” - Ghazi Hashim


CIK HOUSE KEEPING I LOVE YOU - DILLA AHMAD

CIK HOUSE KEEPING I LOVE YOU - DILLA AHMAD
HARGA BUKU : RM24.00
BUKU : BARU


“Saya ni bos awak!” jerkah Issac Daniel dengan geram. Agak kuat di telinga Aina hingga membuatkan bahu Aina terjongket sedikit.
“Hah?” Terus Aina jadi berani nak pandang wajah lelaki itu. Mata kelabu itu merenung mata hitamnya. Masing-masing bagai terkaku. Tak berkalih.
Bos dia? Jadi mamat ni ketua dia? Pengurus hotel ini? Pengurus hotel handsome yang selalu staf-staf bercerita? Aina memang tak pernah nak ambil tahu itu semua. Yelah, bukan urusan dia pun. Dan, dia tak pernah terfikir akan terserempak dengan encik pengurus hotel ini. Siapa nama dia? Aina cuba nak ingat kalau-kalau Hanina atau geng housekeeping ada sebut-sebut nama mamat ni.
“No more excuses. You are coming with me. I want you to clean my room now. Do you understand, Miss....” Mata kelabu itu dah pandang tag nama di dada kiri Aina.
“Miss Aina?” tanya encik bos. Bibir itu sudah senyum menyenget. Serentak pintu lif terbuka dan encik bos dah keluar dulu. Kaki Aina masih terpasak di situ. Dia terlupa nak tekan butang ‘G’! Niat nak berlari keluar tadi, hilang entah ke mana apabila mata terpegun memandang tingkat yang baru dia naiki ini.
“Apa tunggu lagi tu? Nak I bentang karpet merah? Dah ada dah ni. Cepatlah keluar, atau you nak I tarik dan paksa you keluar dari lif tu?” tanya bos yang dia tak tahu namanya.
Kereknya mamat ni. Aina mencebik dan melangkah keluar.



DENGARLAH JERITAN HATIKU - REHAN MAKHTAR

KARYA MENARIK TERBARU DARI PENULIS REHAN MAKHTAR

CETAKAN TERHAD

TIADA DI JUAL DI KEDAI BUKU 

DENGARLAH JERITAN HATIKU - REHAN MAKHTAR

HARGA BUKU TERMASUK POS : 
RM35.00(SEM) / RM40.00 (S/S)

BUKU : PRE-ORDER

PENGHANTARAN DI JANGKA MINGGU KETIGA BULAN JUNE

DAPATKAN SEBELUM KEHABISAN!

Sinopsis blurb :
YUGASRI kembali ke tanah air atas desakan Datuk Yohana setelah lapan belas tahun hidup sendiri di negara orang. Sukar, namun kerana percaya pada abangnya, Amri… dia gagahkan diri. Niatnya hanya satu - mahu menjadi yang adil. Tapi, niat itu terbelah dua bila bahunya melanggar seorang gadis.
Jatuh cinta pada Ashita, bukan kehendaknya kerana sedar, dia tiada apa. Tapi, mana mungkin dia nafi bila suara gadis itu tak ubah seperti muzik merdu dalam dunia dia yang terlalu sepi.
“Saya bawa bekal nasi goreng. Tapi, pagi tadi punyalah…” - Ashita
“Kalau awak layan saya macam ni, macam mana awak nak saya anggap awak sebagai kawan biasa aje, Ash?” - Yugasri
Hati Ashita mendengar jeritan hati Yugasri kerana dia tahu, lelaki itu juga mencintainya biarpun keputusannya telah buat Amri kecewa.
Ashita dan Yuga bercinta. Bahagia. Biarlah Yuga tiada apa dan serba kurang, dia tetap mahu bersama lelaki ini sampai syurga. Tapi, ujian memintas di depan mata. Tersenyum mesra.
“Ash, jangan buat saya macam ni…” - Yugasri
“Atau perlu saya buat tuan macam tuan buat dekat saya?” - Ashita
HATI Ash, hati yang pemurah. Di saat dia sudi memaafkan, sekali lagi mereka sama-sama tercampak dalam kesakitan bila dendam lama bangkit menuntut pembelaan.
“Kalau abang maafkan mereka berdua, Ash boleh terima abang?” – Amri
“Ash dah terima Abang Am…” - Ashita
Ujian telah meletakkan Ashita dan Yuga dalam keadaan yang perlu untuk mereka memilih antara sayang ibu dan abang serta cinta mereka. Dan, Yuga tekad memilih kasih ibu dan abang. Menolak cinta Ashita jauh.
“Kita ni memang dah berpisah, kan?” – Yugasri
“Dengan cara baik yang pastinya. Tiada dendam dan rasa tak puas hati.” - Ashita
Ini kisah cinta. Cinta anak pada ibunya. Cinta adik pada abang dan cinta kekasih pada kekasihnya. Cinta yang mengorek kembali memori lalu yang menyakitkan. Cinta pada sesama manusia yang tidak dikira lebih atau kurangnya dia.
Hati Yugasri menjerit kuat namun, mampukah jiwa Ashita mendengarnya?

MY HUBBY MY LECTURER 2 - NADIRA ZULKIFLI

MY HUBBY MY LECTURER 2

SEQUEL KEPADA MY HUBBY MY LECTURER 1



MY HUBBY MY LECTURER 2 - NADIRA ZULKIFLI

MINI NOVEL - CETAKAN TERHAD


BATRISYIA - MUNA MAHIRA

NOVEL SPECIAL EDITION YANG TERBARU DARI MUNA MAHIRA
NOVEL BEST & MENCAPAI JUALAN TINGGI !

CETAKAN TERHAD
DAPATKAN SEBELUM KEHABISAN!

BATRISYIA - MUNA MAHIRA
HARGA BUKU : RM30.00

HARGA TAWARAN TERMASUK POS :
RM38(SEM) / RM42(S/S)

Batrisyia si Ice Queen bermata biru lebih senang hidup sendiri tanpa gangguan sesiapa. Hidupnya tiba2 terganggu oleh Ghazi Zayan yang hadir mengejar.

"I want you... and I will keep hunting you. Again... and again."
"You dah gila!"
"I mungkin gilakan you. Jaga-jaga. I mungkin buat you jatuh cinta."

Sejauh mana dia cuba mengelak, lelaki itu tetap mengejar. Selagi dia tidak jatuh ke dalam dakap Ghazi Zayan, dia pasti jadi buruan!

MIMPI KITA SAMA - WAWA AKIL

MIMPI KITA SAMA - WAWA AKIL
HARGA BUKU : RM33.00
BUKU : BARU

CETAKAN TERHAD
TIADA DI JUAL DI KEDAI BUKU

Selama 36 tahun hidup Airis Ilmani Datuk Hassani biasa-biasa saja. Tiada yang menarik dalam kehidupannya. Gelaran anak dara tua atau andartu juga tidak pernah menjadi kudis buatnya. Allah belum temukan jodohnya. Dia pegang kata-kata itu.  Namun takdir merubah segalanya. Dari hidup biasa-biasa menjadi luar biasa. Hidupnya kini bertukar huru-hara. Graf hidupnya berubah 100 peratus. Lintang-pukang dibuat dek lelaki bernama Khaled Zidan, CEO Kenchana Holdings. Perkenalan mereka bermula kerana tugas. Tetapi tugas juga yang menjerat Airis apabila lelaki yang muda enam tahun daripadanya itu menggunakan helah untuk menyaman syarikat akhbar tempatnya bekerja jika dia tidak memenuhi syarat yang diberikan.  Untuk mengelak di saman, Airis terpaksa akur. “Syarat I tiga bulan dari sekarang you adalah girlfriend I. I adalah boyfriend you. Apa-apa yang you nak lakukan kena minta keizinan I dulu. Tu syarat pertama, syarat kedua pula kena temankan I breakfast, lunch, dinner dan supper setiap hari. Tak boleh miss. Syarat lain akan I tetapkan kemudian,” – KHALED ZIDAN “I setuju. Tapi boleh tak kurangkan tempohnya. Tiga bulan lama sangat. Kalau sebulan macamana? I pun ada kehidupan I sendiri. Macam you juga. Kalau tiga bulan meranalah Cik Natasya you tu,” – AIRIS  Ada rasa mula menjentik hatinya namun dia perlu sedar diri. Lelaki itu sebaya adiknya dan seorang adik tidak boleh menjadi imannya. Jadi, dia letak sempadan agar rasa itu tidak bercambah. Penolakan Airis langsung tidak mematahkan semangat Khaled Zidan malah dia makin kerap menghantui hidup gadis itu. Namun, hubungan mereka ada halangan. Dua ibu sudah mengatur jodoh untuk anak-anak. “I tak kisah you nak cakap apa.. rancangan I takkan dibatal hanya kerana penolakan you. Lagi pun I tahu mak you beriya-iya mahu bermenantukan I. Jadi kita tunggu dan lihat perkembangannya nanti,” – DARIUS “Orang tak nak..orang tak boleh terima Dahlia tu. Dia dah macam adik orang. Sejak kecil orang kenal dia. Mana boleh dijadikan isteri,” – KHALED ZIDAN Bagaimana kesudaam kisah cinta Airis Ilmani dan Khaled Zidan. Bersatukah cinta mereka? Semuanya hanya akan terjawab dalam Mimpi Kita Sama

#SUAMIISTERI - KOMPILASI MINI NOVEL

#SUAMIISTERI - KOMPILASI MINI NOVEL
HARGA BUKU : RM21.00
BUKU : BARU

Isteri Sejuta Rasa - HAnny Esandra

“Sayang, abang nak dapatkan Fieya pun cukup susah dulu. Takkanlah abang senang-senang nak menduakan Fieya? Sia-sia ajelah usaha abang untuk ambik hati Fieya dulu. Sia-sia jugaklah abang tunggu Fieya untuk terima abang sebagai suami. Ini permata dan nyawa abang.” Safieya dan Riezman hanya memandang momen indah itu sambil masing-masing berbalas senyuman.

************

#ZarielLiana – Ana Sofiya
Diktator Itu Kamu


 “Siapa diktator?” “Diktator itu kamu!!”
“What? Liana?”
Oh Tuhan! Apa yang aku dah buat ni? Apa yang aku dah sebut? Sungguh, aku tak berani nak tengok muka Encik Zariel dah. Kecut!

************

#Za’baSeri – Bikash Nur Idris
Suami Selepas Deadline


“Youlah. Jadi suami I lepas I letak deadline. Kalau you tak balik dalam sekian masa, I takkan kahwin. Kalau tak sebab Opah Chik, mungkin taklah...”
“Oh! Bila deadline you tu?”
“Sehari sebelum I jumpa you balik lepas dekat 10 tahun. Bayangkan terkejutnya I masa tu.”
“Tu pasal sambut I dengan pensel tajam?”

*************

#KarlWafa – Shazie Kamaruzaman
Suami Terlebih Rela

“Sayang! How could you do that to me? Adeh, lemas abang!”
“Abang okey tak ni? Nak Wafa buat CPR tak?”
“Nak! Nak! Cepatlah bagi CPR. Abang tunggu ni.”
Wafa rasa nak cubit saja bibir Karl yang memuncung. Eee, bukan main lagi ya. Asal sebut CPR saja, suka bukan main!

*************

#AbangLongDian – Rehal Nuharis
Isteri Untuk Abang Long


“Eh, tak apa. Dian boleh naik bas.”
“Berani kau lawan cakap ketua gengster ya?”
“Dian hanya takkan melawan cakap orang tua Dian dan suami Dian. Tu pun bila dah ada suami nantilah.”
“Kau tengah lamar aku ke apa sebenarnya ni?” sakat abang long.

LELAKI PILIHAN TERAKHIR - HANI FAZUHA

LELAKI PILIHAN TERAKHIR - HANI FAZUHA

LIMITED EDITION

TIADA ULANG CETAK

HARGA AKAN SEMAKIN TINGGI BILA STOK HABIS!

HARGA BUKU : RM30

HARGA TAWARAN : RM45(SEM) / RM51 (S/S)

HARGA TAWARAN SUDAH TERMASUK POS


WHATSAPP : 0177342366


Limited Edition
Sinopsis :

Cinta buat Airis Safiya satu kepastian, bukan kepalsuan. Tapi, kenapa Aakif Hudzairi tak pernah mahu faham? Kenapa Adif Hakimi tak pernah mahu mengerti? Dan kenapa Farid Adam juga tidak mahu menerima kenyataan?
Bukankah jodoh itu rahsia DIA? Ada dalam setiap lipatan takdir manusia. Tapi kenapa mahu bersengketa sesama sendiri hanya kerana tiada jodoh yang tertulis antara mereka?
Hud yang beku. Adif yang gentlemant dan Farid yang suka bertindak di luar jangkaan. Ada ikatan persaudaraan sesama mereka dan kebetulannya, mereka suka wanita yang sama.
“She’s mine.”
“Aku peduli apa.”
Mata bertentang mata. Ada api yang marak membara.
“Touch her and I’ll kill you.” Nada biasa-biasa tapi ayat amaran yang diberikan lelaki itu cukup berbisa.
Kerana seorang Airis Safiya, semuanya berantakan. Pertalian darah bukan lagi satu keutamaan. Yang penting cinta di hati harus menang.
“Abah serahkan Airis pada kamu. Satu-satunya harta dunia yang abah ada. Selepas ini, tanggungjawab sudah tergalas di bahu kamu dan abah harap kamu ambil anak abah untuk letak di hati, bukan sebagai alas kaki.” Pesanan abah untuk sang suami buat air mataku tumpah lagi.
Kenapa aku rasakan abah bagai sedang menyampaikan sesuatu yang mungkin akan terjadi dalam hidupku?
Siapakah lelaki yang menjadi pilihan terakhir bagi menggalas tanggungjawab mengambil Airis untuk diletakkan dalam hati?

DIA SEMANIS HONEY - DYLA DINA


DIA SEMANIS HONEY - DYLA DINA

HARGA BUKU : RM26.00
BUKU : BARU


Bagi Hani, pertunangan ni tak sepatutnya berlaku. Bagi Ahnaf pula, pertunangan ini diterima hanya kerana taatnya seorang anak.
Perbalahan semi perbalahan akhirnya membibitkan cinta. Tetapi saat diri sudah bersedia untuk bergelar suami, muncul pula Ariana menghancurkan segala impiannya untuk hidup bersama Hani. Hani ditinggalkan....
Tiga tahun berlalu, Ahnaf kembali setelah sekian lama menyepi. Kembalinya lelaki itu saat Hani punya Adam di sisi, dan kehadiran Bella di sisi Ahnaf mengukuhkan lagi tembok pemisah antara mereka.
“Buat apa pulak I nak terhegeh-hegeh berbaik dengan you sedangkan you dah ada Bella, dan I dah ada
Adam!” ~ Hani.
“You tak perlu ingatkan I pasal Adam. Sebab I dah jelas dengan kedudukan kita sekarang!” ~Ahnaf.
“Baguslah kalau you dah tau. Lepas ni, tolong jangan tanya soalan yang berkaitan dengan ‘kita'. Sebab perkataan ‘kita' tu dah lama tak wujud antara you dengan I.” ~Hani.
Adakah perkataan ‘sahabat' itu hanya dibibir saja, sedangkan hati berbisik mengimpikan sesuatu yang lebih dari sekadar sahabat. Akan bersatu semula dua hati yang masih memendam cinta di hati masing-masing, atau pertemuan ini hanya akan berakhir dengan perpisahan sekali lagi?
Adakah pertemuan sekali lagi ini akan mencipta sekali lagi perpisahan? Atau... akan menjadi titik penyatuan dua hati untuk selama-lamanya?”
“Kita bertemu, kita berpisah dan kemudian bertemu semula....”

KU AKAD KAU DENGAN BISMILLAH - WAWA AKIL

KU AKAD KAU DENGAN BISMILLAH - WAWA AKIL

TIADA DI JUAL DI KEDAI BUKU

HARGA TAWARAN TERKINI TERMASUK POS :

RM45 (SEM)/RM50 (S/S)

PRE-ORDER

LIMITED PRINTING!

QUOTA PRE-ORDER TINGGAL SIKIT JER LAGI!

PENGHANTARAN 2ND BATCH   BULAN JUNE

SINOPSIS

Menjadi seorang Hannah atau Raisya Hannah Abdul Halim bukan mudah. Maruahnya luruh sekelip mata. Di sampingnya, lelaki tidak dikenali tanpa sehelai benang melilit tubuhnya.

Apa dayanya tika itu. Hanya tangisan mengiringi. Hatinya lumat, jiwanya hancur. Maruahnya tercemar. Kerana peristiwa itu dia nekad membawa diri. Meninggalkan segala yang disayangi di bumi bertuah.

Menjadi Luth Mikail juga bukannya mudah. Gadis itu tidak dikenali tetapi gadis itu terjerat dengan musuh perniagaannya. Tatkala dia bangun pagi itu semuanya musnah. Reputasi dirinya hancur dek khianat dan benci.

Lima tahun dia mencari gadis itu. Mengusung bersama penyesalan yang bukan sedikit. Kerana dia, gadis tak berdosa menjadi mangsa. Kerana dia juga seluruh hidup gadis itu musnah dan kerana gadis itu juga dia berubah.

Pertemuan yang tidak diduga membuatkan jiwa Luth Mikail yang mati selama ini hidup kembali. Mereka disatukan tetapi lelaki itu tahu jiwa wanita bernama Raisya Hannah sudah lama mati.

“Abang mohon maaf atas semua kesalahan abang selama ini. Abang mengambil setiap kesalahan abang itu sebagai hukuman untuk abang,” – LUTH MIKAIL
“Awak ingat senang-senang untuk saya maafkan awak? Lima tahun saya membenci diri sendiri. Jijik dengan tubuh sendiri. Walaupun dicuci dan dibilas dengan berbaldi-baldi air belum tentu mampu menghilangkan kekotoran itu,” – HANNAH

Bagaimana kesudahan cerita mereka. Mampukah Luth Mikail melenturkan kebencian si isteri dan mampukah Hannah berterusan membenci suami sendiri. Mampukah mahligai itu bertahan? Semua itu terjawab dalam Ku Akad Kau Dengan Bismillah.
 




MESEJ - ANNA LEE

TERBARU DARI PENULIS ANNA LEE
DAPATKAN SEGERA SEMENTARA STOK MASIH ADA !


MESEJ - ANNA LEE
HARGA BUKU : RM30.00
BUKU : BARU

Hidup Aria huru-hara apabila rumah yang disewanya berhantu. Tetapi, benarkah rumah itu berhantu?
Pertemuan Aria dan Jason sangat pelik. Tak tercapai dek akal manusia normal. 
Namun pertemuan itu telah membawa keduanya menjelajah dunia cinta yang luarbiasa.
Ada rahsia di sebalik MESEJ untuk anda bongkar. 
Berani?


ASAM PEDAS UNTUK DIA - NUREEN MIRZA

ASAM PEDAS UNTUK DIA
(NOVEL DIADAPTASI KE DRAMA)

FEE POS!

ASAM PEDAS UNTUK DIA - NUREEN MIRZA
HARGA : RM21.00
PENGHANTARAN : PERCUMA UNTUK SEM MSIA


AKU AININ SOFIYA, hanya seorang pembantu rumah separuh masa. Tugasku bukan setakat mengemas rumah, malah urusan dapur diserahkan kepadaku. Buat pertama kalinya, asam pedasku mendapat pujian. Dalam diam, aku diintai oleh salah seorang anak majikanku, Ahmad Ziyad. Rupa-rupanya, asam pedasku menjadi kegemarannya. Namun tidak kusangka, dia ingin melamarku, hanya kerana ingin membantuku dari segi kewangan. Aku bukan mata duitan! Aku hanya bekerja di rumahnya dengan hasil usahaku sendiri.
Setelah berfikir panjang, aku menerima lamarannya, tetapi dia meletakkan syarat. Perkahwinan ini harus dirahsiakan daripada pengetahuan keluarga dan teman wanitanya. Aku juga tidak dibenarkan hamil. Malah, aku tidak dimaafkan jika perkara itu berlaku. Sampai bila aku harus berlakon dan menyorok statusku? Jiwaku terseksa menjadi isteri rahsianya walaupun halal di sisi agama. Ziyad seolah-olah tidak memahami perasaanku. Hidupku terseksa dengan permainannya sehingga takdir menentukan aku hamil anaknya!



BULAN MADU DI VENICE - NUREEN MIRZA

Bagi peminat Ainin dan Ziyad , Novel Asam Pedas Untuk Dia 2
telah berada di pasaran
Dapatkan sementara stok masih ada !

BULAN MADU DI VENICE - NUREEN MIRZA
(SAMBUNGAN NOVEL ASAM PEDAS UNTUK DIA)
HARGA BUKU : RM23.00
BUKU: BARU

AKU Ainin Sofiya. Aku bahagia meniti kehidupanku bersama suami tercinta, Ahmad Ziyad. Kehidupanku diserikan dengan kehadiran puteri dan putera yang amat aku sayangi. Kebahagiaan yang kukecapi ini tidak terungkap dengan kata-kata.

Apabila Ziyad menyatakan hasrat mahu membawaku berbulan madu, hatiku berbelah bahagi. Berat hatiku ingin meninggalkan putera dan puteriku untuk jangka masa yang lama. 

“Sayang, abang memang dah berniat nak bawa sayang pergi honeymoon. Lepas kita kahwin, kita hanya sempat pergi Sabah aje. Tu pun sekejap dan secara sembunyi-sembunyi. Abang rasa bersalah pada sayang kerana tak mampu gembirakan hati sayang.” 

Akhirnya, aku akur dengan kehendak Ziyad. Kami memilih Itali sebagai tempat berbulan madu kami. Bahagianya kami menyulam kasih, tetapi kebahagiaan bulan maduku tidak kekal lama. Pertemuan Ziyad dengan Lydia, kekasih lamanya di Venice menjadi punca segalanya. Aku menderita kesedihan bila Ziyad sentiasa melebihkan Lydia daripadaku. 

Aku merana dengan sikap Ziyad terhadapku. Aku benci Venice! Aku benci Lydia! Aku benci segalanya tentang percutian bulan maduku! TUHAN, bantulah aku untuk mencari kekuatan yang sudah dirampas pergi ini!




SESAL SEPARUH NYAWA - MYRA AMEER

COVER EDISI KHAS
LIMITED STOK!

SESAL SEPARUH NYAWA - MYRA AMEER
HARGA BUKU : RM37.00
BUKU : BARU

“Awak rasa kita takkan jumpa lagi lepas ni?”- Fara
“Kita dah janji kan kita akan jadi kawan sampai bila-bila.” – Razlan

Pertemuan pertama di padang sekolah ketika berusia 12 tahun telah mengikat Fara dan Razlan dalam satu hubungan dan janji. Malangnya perhubungan baik tersebut tidak disenangi oleh Datin Mona dan Datin Liza disebabkan dendam lama yang disimpan. Sengaja memisahkan mereka, Datin Liza telah menghantar Fara ke Melaka untuk terus menetap di sana dan ketika di situlah bermulanya persahabatan baik di antara Fara dan Fendi.

Setelah sembilan tahun berlalu, Fara dan Razlan dipertemukan semula apabila mereka belajar di satu Universiti yang sama di Dublin. Pertemuan yang langsung tidak Razlan sedari sehingga Fara dijadikan sebagai mangsa bulinya. Fara yang kecewa dengan penerimaan Razlan, membuat keputusan untuk menukar pengajiannya ke Amsterdam dan belajar di satu Universiti dengan Fendi.

“Kau masih tak nampak eh? Kau ni buta sangat ke?” – Fara
“Dah malam, gelap. Memanglah susah nak nampak.” – Razlan
“Kau memang dah lupa!” – Fara
“Weii…ingat kau nangis-nangis ni aku kisah?” – Razlan
“Aku kisah sebab ada benda yang tak boleh diganti!” – Fara

Setelah menyedari siapa Fara sebenarnya, Razlan terus mencari. Bermula dari situ hubungan mereka kembali bertaut sehingga membibitkan rasa cinta dan menyebabkan Melissa, adik angkat Razlan dan Fendi cemburu. Dalam diam, berbagai usaha yang mereka lakukan untuk memastikan Fara dan Razlan berpisah.

Datin Mona dan Datin Liza yang mengetahui tentang perhubungan tersebut tetap menentang keras dan turut melakukan berbagai usaha untuk memisahkan mereka. Nekad, Fara dan Razlan membuat keputusan untuk berkahwin walaupun keluarga masing-masing membantah.

Ketika persiapan sedang giat dilakukan dan hanya tinggal tiga hari sahaja lagi majlis pernikahan berlangsung, Razlan menghilangkan diri. Fara kecewa dan lebih mengecewakan lagi apabila dia mengetahui hilangnya Razlan adalah kerana menikahi Melissa, adik angkatnya sendiri.

Akibat luka yang Razlan tinggalkan, Fara terus hanyut dengan dunianya sendiri. Berbagai perkara yang dilakukan olehnya semakin menghancurkan diri sendiri. Bimbang dengan keadaan Fara yang sudah tidak mampu dikawal, sekali lagi Datin Liza menghantarnya ke Melaka untuk menguruskan perniagaannya di sana.

Setelah dua tahun berlalu, Razlan kembali menuntut janji. Mampukah Fara menerima huluran tangan Razlan setelah dilukai dan disakiti? Atau dia terus menerima huluran cinta Fendi yang sentiasa ada di sisinya dikala susah dan senang?

SEPERTI MENCINTAIMU...AIN - NOOR SURAYA

SEPERTI MENCINTAIMU...AIN - NOOR SURAYA
HARGA BUKU : 35.00
BUKU : BARU

Kalau mencintaimu membawa hukuman mati, Ain, aku telah lama mati! – Adam.

Ain Najwa Mansor Aidil gadis piatu yang bekerja sebagai editor di Baki Publishing. Dia bukan sahaja tidak disenangi Haris Fadillah, malah dimusuhi terus-menerus oleh anak majikannya itu. Haris tidak menyukai gadis yang disayangi Pak Umar Baki itu. Sejak Nurlaila meninggalkan Haris, dia bagai tidak menyukai dan percaya pada mana-mana perempuan.Namun akhirnya dia terpaksa mengakui, kehadiran Ain telah mengubah perseptifnya tentang perempuan.

Kenapa ya perempuan sering sahaja dibebankan dengan rasa yang begini? Kenapa perempuan itu sentiasa rasa bersalah pada perkara yang bukan-bukan? Begitulah yang Ain rasa apabila dia tidak mahu memilih Haris yang lebih matang dan lebih memerlukan kehadirannya, berbanding dengan mengharap kehadiran Adam si buah hati rahsianya yang tidak pernah pasti.

Pohon sena cabangnya empat,
Mari ditebang waktu pagi;
Kalau kena dengan makrifat,
Burung terbang menyerah diri.

Lalu yang membuat Ain tetap menunggu Adam ialah dia percaya kalau sudah tertulis dalam makrifat jodohnya tidak ke mana. Tetapi benarkah yang ditunggu akan datang menyerah diri senang-senang begitu sahaja?

Hati dia sentiasa ingkar pada kehendak tuannya: pernah disuruh melupakan si dia... ia enggan, dipaksa agar membuang rasa itu ia tidak mahu. – Ain