KERANA DIA LELAKI ITU - WAWA AKIL

TERBARU DARI PENULIS WAWA AKIL

CEPAT SEBELUM PRE ORDER TUTUP

CETAKAN TERHAD 


KERANA DIA LELAKI ITU - WAWA AKIL
HARGA BUKU : RM41(SEM) / RM47 (S/S)

HARGA TERMASUK POSTAGE

PRE- ORDER 

TIADA DIJUAL DI KEDAI BUKU

PENGHANTARAN BULAN JANUARI 2017

blurb

Pada awalnya hubungan mereka tidak lebih daripada abang dan adik angkat. Mereka dibesarkan oleh ibu yang bersama. Sayang mereka sayang antara abang dan adik. Namun seiring peningkatan usia hati dan perasaan mereka turut berubah. Ada sayang antara mereka. 

Tetapi... 

Kata Gibran Addin, Sara Khadeeja adalah adiknya dan seorang adik tetap akan menjadi adik untuk selama lamanya. 

Kata Sara Khadeeja pula, Gibran Addin adalah abangnya dan seorang along tidak layak di angkat menjadi kekasih.

Namun kata adik mereka, Hayfa Humaira, abang dan kakaknya layak bersatu. Hanya mereka yang tidak menyedari. 

“Mengakulah long... kalau tak melepas. Tak salah along jatuh cinta pada kakak. Along bukan mahram kakak pun. Kakak halal untuk along nikahi,”- HAYFA HUMAIRA
Mereka berkongsi rasa yang sama. Peritnya hati menidakkan rasa itu. Hanya kerana status mereka memendam perasaan. Mana mungkin abang-adik boleh bersatu.

“Yang along nak marah-marah ni kenapa? Sara dah tak boleh berkawan ke sekarang? Along berkawan dengan Suriana, Sara tak kisah pun”- SARA KHADEEJA 

“Sara nak keluar dengan siapa along tak kisah tapi beritahu along dulu. Sekurang-kurangnya along tahu dengan siapa Sara berkawan,” - GIBRAN ADDIN

Dalam diam, Sara Khadeeja diintai jejaka kacak, Fadh Idhlan yang begitu berani meluahkan perasaannya. Gibran Addin menjerut perasaan. Tak kurang juga Sara Khadeeja yang menyampah melihat kehadiran Suriana disisi Gibran Addin. 

Bagaimana kesudahan cinta abang-adik. Mampukah hati mereka bersatu? Sanggupkah Gibran Addin melepaskan Sara Khadeeja dan sanggupkah Sara Khadeeja melepaskan abangnya kepada Suriana? Semuanya akan terjawab dalam kerana dia lelaki itu...



UJIAN UNTUK BAHAGIA - CIK TET


UJIAN UNTUK BAHAGIA - CIK TET
HARGA BUKU : RM28.00

PRE - ORDER 

JADILAH ORANG PERTAMA YANG MEMILIKI NOVEL YANG MENARIK INI

TARIKH TUTUP PRE ORDER : 14/12/16

PENGHANTARAN DIJANGKA MINGGU AKHIR DISEMBER

ORDER - WHATSAPP : 0177342366


UJIAN UNTUK BAHAGIA 

Jiwa Haris mati. 
Hidup Indah musnah. 

Takdir Tuhan menemukan mereka. Jiwa yang mati, hidup yang disangka musnah... kembali bersinar. Harapan dan cinta mula membasahi hati, melakar warna-warna indah, mengetuk pintu hati yang selama ini ketandusan rasa. 

Jiwa Haris jadi tak menentu. 
Hati Indah jadi resah. 

Lantas janji diukir. Haris berjanji menerima segala kekurangan Indah tanpa syarat. Indah berjanji yang kesetiaannya hanya untuk Haris hingga ke akhir hayat. 

“Abang janji takkan tinggalkan Indah walau apa pun yang terjadi? Abang janji abang akan terima Indah walau siapa pun Indah?”~ Indah

“Setiap orang ada kisah lalu, Indah. Dan Indah janji akan setia dengan abang hingga maut memisahkan kita?”~Haris

Bersama janji, mereka mengharapkan sinar kebahagiaan. Cinta disemai, bahagia dibina. Namun dengki dan iri hati tetap mengekori mereka. Kepercayaan dan janji lebur dalam sekelip mata. Relai bersama fitnah yang dijaja.  

“Ini balasan Indah terhadap pengorbanan abang menerima Indah tanpa syarat? Abang tak sangka yang Indah juga sama macam Ati! Kotor!”~Haris

Sekali lagi maruah Indah menjadi taruhan. Diletakkan paling bawah,diinjak-injak tanpa simpati. Namun jauh disudut hati, dia masih berharap agar ada secebis simpati Haris untuk dirinya. Dia merayu. Dia merintih. Dia berjanji untuk kesekian kalinya.  

“Indah merayu dengan abang, tolong kesiankan Indah dan mak Indah untuk sekali ni saja. Tolonglah abang... Indah janji, Indah tak akan ganggu abang walau apa pun abang lakukan. Cuma dua minggu, abang... Cukup tempohnya nanti, Indah sendiri yang akan pergi dari hidup abang. Sejauh yang Indah mampu, supaya abang tak perlu lagi melihat perempuan kotor dan hina ini. Indah janji,abang...”~ Indah

Sanggupkah Haris membiarkan Indah merayu, merintih dan memohon ihsannya? Tegakah dia terus melihat air mata yang mengalir di pipi Indah? Sudah hilangkah semua rasa cinta dalam hatinya untuk Indah?

Mulut kata tidak,bibir lafaz benci,tapi kenapa di da lam sana dia rasa sakit? Cinta mereka diuji. Akankah ada bahagia untuk mereka nanti?

MANUSKRIP CINTA - SYAMNURIEZMIL


MANUSKRIP CINTA - SYAMNURIEZMIL
HARGA BUKU : RM26.00


Aku, Dian Aryani binti Aryan, berusia 30 tahun dan merupakan penulis sepenuh masa. Aku suka bereksperimen dengan manuskrip aku. Aku cuba untuk mencari kelainan dalam setiap manuskrip yang aku tulis.

Termasuklah manuskrip keempat ini. Tapi... Kak Adibah, editor aku tak suka pula. Dia kata, manuskrip aku yang terbaru tu rasa cinta antara watak protagonis tak sampai!

“Nak tulis, kena tulis betul-betul. Kalau rasa tak boleh tulis cerita macam ni, jangan pandai-pandai tulis. Kalau nak cabar diri kau untuk tulis cerita macam ni... Kau kena cabar diri kau untuk jatuh cinta.” – KAK ADIBAH

Gara-gara Kak Adibah suruh aku bercinta, aku terpaksa cari boyfriend tikus putih untuk aku eksperimenkan cinta dalam manuskrip aku. Terpaksalah aku suruh kawan baik aku, Gee carikan. Tak sangka, lelaki yang bermulut loji yang aku jumpa dulu, adalah kawan baik kekasih Gee, Effan yang merupakan tikus putih itu. Jodoh atau bodoh?

“What a small world... Minah badan pendek!” – DR. IZAK ASHAAL

Dia, Dr. Izak Ashaal bin Dato Dr. Izam, berusia 36 tahun dan merupakan doktor pakar tulang,orthopedist. Masalah mula timbul setelah aku dapat tahu yang Izak ada agendanya tersendiri dengan Effan dan dia bukan seperti yang aku sangkakan. Kesilapan dia, membuatkan aku berpaling kepada watak asal yang aku ambil sebagai watak utama dalam manuskrip aku. Dia, Dr. Rian Akasyah bin Tan Sri Dr. Rasyid, berusia 36 tahun dan merupakan doktor pakar jantung, cardiologist. Dia telah dikecewakan oleh tunangnya sendiri dan aku menolongnyamembersihkan namanya.Dia baik, dia sweet dan dia selalu ada bila aku memerlukan dia.

“It’s okay. You can always talk to me about whatever you want to. And you can do it as long as you like.” – DR. RIAN AKASYAH

Daripada tak ada calon, sekarang calon sudah jadi dua. Namun hati tidak pernah ada simpang. Hati aku sudah ada pilihan, tetapi masih degil untuk main permainan hati yang akhirnya menjerat hati aku sendiri. Betul lah kata ibu, hati dan perasaan tak boleh dibuat eksperimen!

Akhirnya... Manuskrip terjun gaung, hati jadi rentung!

“Kalau kak salah pilih pun, ada tiga pilihan yang akan muncul dalam hidup kak. Sama ada pilihan itu akan menilai, merosak ataupun menguatkan kak. Satu pesanan ayah kat kak, kalau muncul tiga pilihan ni, pilihlah yang menguatkan kak. Orang yang kuat, tak mudah mengalah dan putus asa. Itu baru anak ayah!” – AYAH

Hmmm... Apakah pilihan yang menguatkan aku? Tulang atau jantung? Tulislah macam mana bagus pun fiksyen tu, tulisan Allah S.W.T adalah tulisan yang paling baik!

TIADA ARAH JODOH KITA - EZZA MYSARA

TIADA ARAH JODOH KITA - EZZA MYSARA
HARGA BUKU : RM27.00

Bila ‘orang tersayang’ belajar overseas lepas tu curang. Itu klise sangat. Tapi bila ‘orang tersayang’ balik dari overseas lepas tu tiba-tiba pinangkan kita untuk orang lain, itu kategori apa ya?
“Pia... Kalau betul kau sayangkan aku dan percayakan aku, tolong terima untuk jadi isteri Wakeel. I’m begging you.” Fayyad Syakir.
“Lulz… Kau ingat hati ni macam duit dalam bank boleh buat transaksi ikut suka hati kau?” Afia Awliya
“Dia sakit. Hidup dia tak lama...” Fayyad Syakir
“Kenapa? Bila lelaki tu kahwin dengan aku, dia akan hidup selamanya ke?” Afia Awliya
Namun bila mengenali Wakeel sendiri, prinsip Afia berubah. Marahnya lentur. Entah apa yang membuatkan dia bersetuju dengan perkahwinan ini. Tapi kena berhadapan pula dengan abang Wakeel yang dingin, beku, laser lagi menyakitkan hati.
“Awak tahu dia sakit? Awak tetap nak kahwin dengan dia? Ke awak rancang nak bolot semua harta dia selepas awak bergelar ‘janda’ nanti?” Megat Aathif.
“Hah, baguslah kalau awak dah tahu. So, jagalah harta tu elok-elok sebab nanti kurang pula duit nak beli tiket ke syurga, kan?” Afia Awliya
Mengahwini Wakeel tak termasuk dalam list acuan hidupnya. Tapi jodoh, maut, ketentuan sungguh di tangan Tuhan. Selama bergelar isteri Wakeel, tak pernah sehari pun dia tak dihujani bahagia.
Tapi takdir yang menyatukan mereka dan takdir jugalah yang memisahkan mereka.
“Janji dengan saya, Liya. Walau apa pun yang jadi, jangan pernah berhenti cari bahagia awak. Jangan.Berhenti.” Megat Wakeel
Tatkala jiwa itu sarat dibanjiri rindu pada yang telah pergi, dia dihujani dengan dua lamaran. Fayyad kembali menagih janji lama. Aathif pula... Kenapa tiba-tiba dia boleh ada dalam kisah hidup Afia?
“I’m back! Saya akan gantikan bahagia awak yang hilang, Pia.” Fayyad Syakir.
“Saya akui saya tak pandai jaga hati orang. Tapi... saya nak jaga hati awak!” Megat Aathif.
Masih adakah bahagia setelah bahagia yang dahulu telah berlalu pergi? Mampukah Afia untuk memilih jika hatinya telah kosong?


SI BAJU KURUNG KASUT KANVAS - UMIE NADZIMAH

SI BAJU KURUNG KASUT KANVAS - UMIE NADZIMAH
HARGA BUKU : RM23.00


Kata emaknya, Cik Pah, Suria Rihana tak pandai melawa, sebab itu tak ada lelaki mahu mendekat. Dia cuma tahu pakai baju kurung, baju kurung dan baju kurung. Mahu runtuh langit kalau dapat tengok dia pakai skirt labuh macam anak-anak dara zaman sekarang. Lagi satu,dia tak reti pakai kasut gegirl, yang dia tahu hanyalah kasut kanvas tapak rata tu. Pergilah mana pun, fesyen dia itu, itulah juga. Buruk sangatkah berpenampilan begitu? Emak dia dan sepupunya, merangkap anak saudara kesayangan Cik Pah a.k.a musuh ketatnya selalu menghina pemakaiannya. Emak mentua dan bakal suami tak jadinya pun sama. Malah calon-calon menantu pilihan emaknya juga memandang dia sebelah mata. Sebab itulah emak dia sering menyalahkan Suria. Emak susah dapat menantu sebab Suria tak pandai bergaya. Tiada lelaki yang berkenan! Pada suatu petang yang sedih, dia telah ditakdirkan berjumpa dengan seorang pak cik sado yang tinggi kualitinya. Zaman sekarang susah nak jumpa mamat-mamat yang boleh bergantung harap. Yang dia jumpa sebelum ini semuanya hampas-hampas belaka. Persoalannya, nak ke pak cik berkualiti tu pada dia?Ada ke lelaki yang tidak pandang rupa paras si bakal isteri? Dia tidak cantik, pakai pun sempoi giler...

“Nak buat apa lawa?” - Gary Rahman

Suria membulatkan mata. Lelaki ini lagi mau tanya nak buat apa lawa? Bukankah dia sendiri pun nak cari isteri yang cantik, bergaya, vouge?

“Kalau awak nak tahu kebanyakan isteri yang diceraikan suami-suami kat Malaysia ni lawa-lawa tau! Jadi, apa jaminannya lawa tu boleh buat orang bahagia?” - Gary Rahman

Suria mencebir. Banyaklah cakap! Sendiri pun hampir mereput tak kahwin-kahwin sebab nak pilih perempuan lawa-lawa. Kata tak perlu cantik, lawa, seksi bagai. Tapi yang hadiahkan orang kasut tinggi melangit dan gincu bibir warna merah jambu tu apa kes? Apa tujuannya?

Bagaimanakah pengakhiran kisah cinta dan konflik kekeluargaan si gadis sempoi berbaju kurung berkasut kanvas yang berjiwa cekal ini? Bacalah naskhah ini dari muka surat pertama sehingga perkataan tamat untuk cari jawapannya...

LELAKI KHAS UNTUK HANIS - AIMY HANIYA


LELAKI KHAS UNTUK HANIS - AIMY HANIYA
HARGA BUKU : RM30


Bagi Hanis Aaliyah, kerja sebagai jurugambar untuk surat khabar yang tidak sepopular mana bukan satu masalah. Dia gemarkan cabaran. Tak gentar langsung sekiranya kerja miliknya itu terpaksa berdepan dengan kemalangan ngeri atau kena tengok darah sebaldi. Nak hairan apa? Itulah pekerjaan yang Hanis pilih… Mohd Qarin, seorang lelaki yang aneh dan misteri. Matanya, unik! Boleh nampak apa yang orang lain tak nampak. Roh dan sesuatu… Namun, kerana kelebihan yang ada pada Qarin, hidupnya semakin tidak tenang apabila Hanis mula menjadi rakannya. Setiap kali Hanis menjalankan tugas, setiap kali itu akan ada roh yang mengekorinya. Tiba pada satu kes… Kematian beberapa orang gadis yang mati dibunuh, mula membuatkan hidup Hanis dan Qarin kucar-kacir. Dan dalam diam, kerana keakraban mereka, Hanis merasakan yang dia sudah jatuh cinta. Tetapi, Qarin tidak mahu memilih Hanis. Cinta Hanis ditolak.

“Aku suka dekat kau.” - Hanis Aaliyah

“Aku tak suka dekat kau.” - Mohd Qarin

“Itu pun aku tahu. Jangan risau, aku tak paksa kau. Perkara macam ni memang ambil masa.” - Hanis Aaliyah

Kerana penolakan Qarin, Hanis kecewa. Tiba-tiba muncul seorang lelaki misteri yang sebenarnya telah lama menyimpan perasaan terhadap Hanis. Lelaki yang mampu membuatkan hidup Hanis berubah.

“I want to cherish every moment with you. Remember?”

“Let’s make a bigger memory.”

Hanis keliru. Mampukah dia membuat keputusan yang bakal merubah hidupnya? Atau Hanis perlu menunggu dengan harapan? Mengharapkan hati Qarin tersentuh sepanjang dia membantu lelaki itu merungkai misteri atau menerima lelaki misteri yang tiba-tiba muncul itu? Siapakah lelaki khas untuk Hanis?

AKU YANG TERTEWAS - HANI FAZUHA

PRE ORDER  LIMITED EDITION

Tajuk : AKU YANG TERTEWAS
Penulis : Hani Fazuha
Harga TAWARAN : RM40(SM)/ RM47(SS)
TERMASUK POSTAGE

LIMITED EDITION : TIADA DIJUAL DI KEDAI BUKU
HARGA TAWARAN TAK SAMA DENGAN HARGA BUKU
HARAP MAKLUM



Bertahun lamanya, Elisa hampir lupa dia pernah jatuh cinta pada lelaki bernama Azam. Di depannya hari ini, hanya ada Tuan Luqman. Duda kematian isteri yang ada auranya tersendiri.
Saat hati Elisa kata dia mahu memilih Tuan Luqman, Azam muncul bersama sejuta kerumitan yang di dalamnya penuh harapan.



*Azam itu rupanya anak Tuan Luqman yang Elisa tak pernah tahu.
*Azam mahu leraikan persoalan yang membuatkan mereka terpisah.



Elisa jadi tersepit. Anak dan bapa, mana satu yang hatinya pilih? Anak yang pernah melukakan, atau bapa yang sentiasa memahami? Atau dia harus melupakan keduanya dan menerima Haqeem yang dipilih keluarga?



“Saya tak pernah menipu bila bercakap tentang cinta. Tapi, soal hati bukan boleh dibuat urus niaga untuk kita bercakap yang manis-manis saja.” – Tuan Luqman.



“I tak pernah tipu bila I kata tak pernah ada orang lain di hati I kecuali you.” – Azam



“Kalau abang cakap dengan Nek Wan abang setuju, Lisa akan jadi milik abang.” – Haqeem.



Siapa yang akan tertewas dalam pertembungan emosi dan perebutan seorang Elisa? Yang pasti, hanya seorang yang akan menang.



‘Jika meminta yang terbaik itu dia tidak layak, cukuplah sekadar yang boleh menyayangi sepenuh hati.’ - Elisa


Kompilasi Cerpen UNTUK CINTA


PRE ORDER   LIMITED EDITION 

Tajuk : Kompilasi Cerpen UNTUK CINTA 
Harga Tawaran : RM40(SM)/RM47postage (SS)

LIMITED EDITION : TIADA DIJUAL DI KEDAI BUKU
HARGA TAWARAN TAK SAMA DENGAN HARGA BUKU
HARAP MAKLUM
Tajuk : Kompilasi Cerpen UNTUK CINTA

Penulis : 10 orang
Farah Husain Suzana Sulaiman, Hessa Widad, Illa Shanahila, Ezza Mysara, Cik Fara Haniey Ain Kamalia, Nia Adahays, Maya Adira, Hana Efriena.
Sinopsis :
Penulis Baru dan lama bergabung di dalam satu naskah UNTUK CINTA. Sepuluh kisah dari sepuluh penulis digarap indah untuk semua yang ada cinta di hatinya.

• BUAT KAMU TERSENYUM - FARAH HUSAIN
• MATAHARI - SUZANA SULAIMAN
• HITAM ITU MENAWAN - HESSA WIDAD
• CINTA HATI ROSA - AIN KAMALIA
• HANNA BELLA - EZZA MYSARA
• SILHOUETTE - ILLA SHANAHILA
• IMAM YANG TERPILIH - CIK FARA HANIEY
• CINTA UNTUK DHIA - MAYA ADIRA
• CINTA ITU ADA - HANA EFRIENA
• YANG HALAL - NIA ADAHAYS

ISTERI TUAN IHSAN - SARA KYOKO

  NOVEL ADAPTASI DRAMA  

  BAKAL DITAYANGKAN DI ASTRO  



ISTERI TUAN IHSAN - SARA KYOKO
HARGA BUKU : RM25.00
BUKU : BARU

UNTUK BELIAN : WHATSAPP 0177342366

Cinta tak kenal siapa... Kalau cinta itu kenal siapa mangsanya, tidak mungkin diva sengal ini jatuh cinta dengan si pakcik tua!

Seroja Irdina, si gadis peminat K Pop. Hidupnya tampak mudah. Siang dia seorang pelajar universiti. Malam... dialah diva berkasut tumit tinggi 6 inci. Berbusana moden bak artis Hollywood dan bertas tangan berjenama. Bergaya dan dunianya penuh warna-warni. Namun, tidak siapa yang tahu perang di jiwanya.

Tuan Ihsan, si kaya-raya yang terlajak usia. Hidupnya bergelumang dengan kisah lama yang penuh duka. Duka itu akhirnya menjadi kepompong menyaluti diri, menghindar hati untuk jatuh cinta lagi. Dunianya hanya ada warna hitam dan putih. Putih untuk, YA. Hitam untuk, TIDAK. Harta dan kejayaan yang dimiliki, malangnya tidak mampu menafikan jiwanya.

Sekeping wasiat dan satu amanah menjadi titik pertemuan antara dua insan yang berbeza...
“Sentuh sikit pun nak marah... atau, you takut tergoda?” – Seroja Irdina
“Excuse me? You called that godaan? Don’t flatter yourself missy!” – Tuan Ihsan

Apabila dua dunia bertembung, mampukah si diva sengal semarakkan warna-warni cinta ke atas kanvas hitam dan putih hati si pak cik tua?

“You ingat I tak berani nak lawan cakap you, eh? Oh! You silap besar!” – Seroja Irdina
“We’ll see. You lawanlah cakap I. Kita tengok apa akan jadi. Mungkin you benar–benar nak tahu apa yang I boleh buat, kan?” – Tuan Ihsan

Mampukah satu persoalan mudah dijawab si pak cik tua kalau maruah seorang Seroja perlu dibela?

“Seroja, dengar sini. You lebih dari semua itu. You’re very special and dear to me, but...” – Tuan Ihsan
“Tapi? Tapi, apa? Jujur dengan I... You sayang I, tak? You cinta I, tak? You nak kahwin dengan I, tak?” - Seroja Irdina

Dan dapatkan Seroja Irdina mendakap jawatan idaman menjadi hak milik kekalnya?
 

***************************************************************************************************


KERANA AKU CINTA KAMU - SOPHILEA


KERANA AKU CINTA KAMU - SOPHILEA
HARGA BUKU : RM32.00(SEM) / RM39.00 S/S)

HARGA TERMASUK PENGHANTARAN (POS)


KELUARAN : HUJUNG DISEMBER 2016

BUKU : PRE ORDER

  CETAKAN TERHAD !  

UNTUK ORDER : WHATSAPP 0177342366


***INFO DARI PENERBIT

**BUKAN Limited Edition, CETAKAN TERHAD mungkin...mungkin dalam 700 buah cetakan sahaja...sebab cetakan seterusnya bergantung kepada permintaan

BAGI PEMINAT SOPHILEA , KENA CEPAT YA KALAU NAK ORDER 

********************************************************************************************************
Sinopsis : 

Meski ujian yang datang seluas lautan tapi Rahmat Allah tetap sahaja setinggi langit. Cinta itu kalau bukan datang dengan ujian kita tak akan dapat manisnya rindu, indahnya sayang.
“Saya cintakan Raihan dan saya pilih Raihan.”

Demi Raihan, Nazrin sanggup berkorban. Demi Raihan, Nazrin rela lakukan apa sahaja.
‘Maafkan saya Nazrin kerana saya tak mampu untuk menjadi isteri awak sedangkan ikatan kita direstui Allah.’
‘Saya tak pernah lelah menanti, tak pernah penat menunggu Raihan untuk terus menjadi yang teristimewa di hati saya.’
Mampukah Raihan dan nazrin mengharungi ujian cinta kalau yang datang itu bukan ujian biasa.
"Saya macam tak percaya Raihan ada kat sini dengan saya. Saya macam tak percaya isteri saya ada dengan saya."
"Kenapa? Bukankah wajib seorang isteri mengikuti suaminya."
Raihan senyum. Dia mahu bahagia.
"Saya sayangkan Raihan. Walaupun dah berkali-kali saya cakap tapi saya masih tetap nak cakap. Bukan dari semalam tapi dari dulu lagi. Dari saat pertama kali kita kenal. Hati saya dah jatuh pada Raihan. Bila Raihan mahu menjadi isteri saya itulah saat paling bahagia dalam hidup saya. Mencintai, menyayangi dan memiliki Raihan."
Kerana aku cinta kamu..
Ini pengorbananku..
Kerana aku cinta kamu..
Ini janjiku...
Kerana aku cinta kamu
Ini jiwaku....
Kamu hanya kamu bukan dia
Mencintai kamu sepenuh jiwa
Menyayangi kamu sepenuh hati
Membuatkan jiwa ini menemui syurganya
Biar jalan ini berliku
Aku tetap lurus memegang tanganmu
Merindu kamu
Bisa sahaja aku mendaki gunung tinggi
Kerana aku cinta kamu

*****************************************************************************************
  TEASER   

Tangan Nazrin menggeletar sedikit. Dia tarik nafas, hembus. Tarik lagi hembus lagi. Akhirnya tombol pintu dipusing. Pintu terbuka. Dia nampak Raihan sedang termenung diatas katil. Perlahan-lahan dia menghampiri Raihan.
"Bila awak masuk? Syaa tak dengar." Raihan tersenyum pada Nazrin yang berkain pelikat dan t-shirt merah hati.
"Raihan termenung jauh. Itu yang tak dengar saya masuk." 
Nazrin duduk disebelah Raihan. Dia nak pegang tangan Raihan tapi malupun ada. Malu ya Nazrin? Dalam sms tak malupun.
"Raihan okey?" Soal Nazrin. Raihan angguk.
"Terima kasih untuk apa yang awak lakukan pada saya."
"Ehem.." Nazrin duduk rapat sikit. Sebelah tangannya diletakkan dibelakang Raihan.

"Kenapa nak berteima kasih. Raihan isteri saya. Kewajipan saya untuk beri perlindungan pada Raihan. Lagipun lebih selamat Raihan duduk dengan sayakan dari duduk asrama. Sudahlah asrama lelaki dekat je. Tak senang duduk nanti syaa kat rumah ni."
Raihan ketawa. Episod duka semalam mahu ditinggalkan.
"Pastilah saya duduk dengan awak, Nazrin. Syurga sayakan di bawah telapak kaki awak. Kenapa saya harus memilih neraka sedangkan syurga saya ada disini."
'peluang!.' Nazrin terus letak tangan nya dibahu Raihan. Rapatkan sedikit tubuh Raihan ke tubuhnya.
"Kalau syurga Raihan di bawah tapak kaki saya, syurga saya pula pada hati Raihan."
'Em cikgu Ekonomi dah jadi cikgu sastera ya.'
"Sebulan saja lagi Raihan. Lepas tu Raihan dan saya akan bebas macam apsangan lain. Tak seronoklah saya rasa macam nak bagitahu kat sekolah saya suami Raihan. Tak tahan tengok Raihan bergurau dengan Fakhrul dan pandnagan tajam cikgu Azmir tu. Boleh buka langkah silat saya." dielus-elusnya rambut Raihan yang panjang separas bahu.
"Saya bergurau masih dalam batasan. Saya tahu saya isteri orang walaupun Fakhrul tak tahu." Raihan letakkan kepalanya di bahu Nazrin. Lagilah jantung Nazrin macam terjun ke dalam gaung.
'Sabar Nazrin..'
"Saya macam tak percaya Raihan ada kat sini dengan saya. Saya macam tak percaya isteri saya ada dengan saya."
"Kenapa? Bukankah wajib seorang isteri mengikuti suaminya."
Raihan senyum. Dia mahu bahagia.
"Saya sayangkan Raihan. Walaupun dah berkali-kali saya cakap tapi saya masih tetap nak cakap. Bukan dari semalam tapi dari dulu lagi. Dari saat pertama kali kita kenal. Hati saya dah jatuh pada Raihan. Bila Raihan mahu menjadi isteri saya itulah saat paling bahagia dalam hidup saya. Menyintai menyayangi dan memiliki Raihan." tubuh Raihan dipeluk erat.
"Macamana tu? Usia kita berbeza." jwab Raihan.
"Masa saya kenal Raihan, masa tu Raihan baru form 5. Saya pulak baru 23 tahun. Rasanya tak jarak sangat kut usia kita. Mungkin Raihan rasa macam tu sebab Raihan masih disekolah. Tapi percayalah Raihan lebih matang dari wanita-wanita yang saya pernah kenal diluar sana."
"Menyintai awak juga adalah anugerah terindah dalam hidup saya Nazrin. Saya cuma mahu awak menyayngi saya sepenuh hati awak."

********************************************************************************************************
"Ada barang tertinggal ke?" Soal raihan. Nazrin geleng. Airmatanya dikesat. Dia tidak mahu nazrin mapak dia menangis.
"Abang tertinggal jiwa abang kat sini. Macamana abang nak mengajar kalau jiwa abang tak ada?"
Raihan tak tahu apa maksud Nazrin. Tubuh Raihan dipeluknya erat.
"Kalau abang pergi sekolah abang yakin abang tak mampu nak bekerja sebab ingatkan An kat rumah. Jasad tanpa jiwa macam zombi. Abang ambil mc sayang. Abang temankan An hari ini. Tak pe nanti abang buat tusyen untuk subjek hari ini kat student. Demi An abang sanggup kena buang kerja." Diluar mentari pagi mula menembusi dari celahan jendela.
"An tak tahu nak cakap apa. Kasih sayang abang tak mampu An balas dunia akhirat."
Nazrin letakkan kepala Raihan diribanya.
"Cukuplah An bayar dengan kesetiaan dan kasih sayang An pada abang. Abang tak minta lebih. Tapi kalau An nak bagi lebihpun abang ambik je." Sempat Nazrin bergurau. Raihan ketawa sikit. Hilang rasa skait yang menjalar seketika tadi.
"An tak ada apa abang nak abgi pada abang. Sebanyak mana abang sayangkan An begitu juga kasih An pada abang."

********************************************************************************************************





MISI MEMIKAT CIK HITLER - NOJIE


MISI MEMIKAT CIK HITLER - NOJIE
HARGA BUKU : RM29.00
BUKU : BARU

UNTUK ORDER : WHATSAPP 0177342366


“Sudi tak kahwin dengan saya?” - Naurah

Naurah buat kerja gila dengan melamar lelaki tidak dikenalinya hanya kerana mahu membalas balik permainan Umar terhadapnya. Cinta disangkakan ikhlas, rupanya hanyalah pertaruhan Umar dan rakan-rakannya. Sudahnya, diheret pula lelaki yang langsung tiada kaitan dalam hidupnya. Lelaki yang langsung tidak diketahui asal usulnya. Dan paling penting, lelaki tidak diketahui namanya.

“Nama bakal suami pun awak tak tahu, kan? Kalau awak tak ambil dadah, tak mabuk ketum, macam mana awak boleh buat kerja gila macam semalam?!” - Zhariff

Zhariff betul-betul marah dengan kerja gila dibuat oleh Naurah a.k.a Cik Hitler. Dia ingat kahwin ni senang? Boleh petik orang macam tu saja? Ingat lepas kahwin tu habis kat situ saja ke? Dan ia tak habis selepas ijab dan kabul tapi ia baru bermula!

Kata orang, bercinta bertahun pun belum tentu kenal hati budi pasangan, kan? Ini kan pula pasangan yang berkahwin tanpa sempat mengenali hati budi masing-masing. Huru-hara jadinya.

“Saya tak pernah lupa siapa saya pada awak. Saya suami awak. Dan awak isteri saya.” - Zhariff

“Tapi awak lupa, kita berkahwin sebab kepentingan sendiri.” - Naurah

Pada Zhariff, bila ijab dan kabul dilafazkan, Naurah sudah menjadi isterinya. Jadi, suka atau tidak Naurah itu sudah jadi tanggungjawabnya. Dia nekad, hati keras Naurah harus dilembutkan. Maka, bermulalah misi memikat Cik Hitler.

“Boleh tak awak cakap kat guard bawah tu.” - Zhariff

“Cakap apa?” - Naurah

“Cakap saya ni suami awak. Susah tau nak masuk sini. Sebab guard tu tak izinkan saya masuk.” - Zhariff

“Memanglah. Dah dia tak kenal awak.” - Naurah

“Jadi, awak cakaplah kat dia saya ni suami awak.” - Zhariff

“Nak buat apa?” - Naurah

“Senang nak lepaskan rindu pada awak.” - Zhariff

Bermacam cara sudah Zhariff lakukan untuk memikat hati si isteri a.k.a Cik Hitler termasuklah menghantar makanan untuk makan malam ke rumah isterinya, namun Cik Hitler tetap berhati batu. Mampukah Zhariff meneruskan misinya untuk memikat hati Cik Hitler sedangkan pada Naurah semua lelaki sama saja?
 



CIK SEDERHANA DAN ENCIK SEGAK - AIRISZ


CIK SEDERHANA DAN ENCIK SEGAK - AIRISZ
HARGA BUKU : RM21.00
BUKU : BARU

UNTUK ORDER : WHATSAPP 0177342366


AKU? Anak yatim piatu. Kerja biasa saja pun. Kadang-kadang aku jadi tukang kebun, kadang-kadang aku kerja kemas bilik di homestay, kadang-kadang aku kerja hantar bunga. Suka hati akulah nak kerja apa. Janji, aku gembira.

Aku jumpa seorang jejaka ni. Bajet kacaklah. Mula-mula jumpa, dia serupa terkejut tengok aku. Macam tak pernah tengok perempuan. Tak tahulah muka aku macam Angelina Jolie atau muka isteri Shrek. Tapi aku target macam isteri Shrek.

Lepas tu mulalah dia cari pasal. Paling teruk, dia tuduh aku curi kemeja dia yang taraf buat kain buruk. Siap nak saman aku sehinggakan aku buat-buat balik negeri, Sierra Leone.

Rupa-rupanya, dia nak berkenalan dengan aku saja. Hampeh betul!

“Saya tanya, siapa nama awak?”

“Rissa…”

“Nama penuhlah!”

Eh, tak puas hati pula dia.

“Saadiah Za'azie Rissa.”

“Siapa?”

Aku dah agak. Siapa pun yang tanya nama aku, mesti tanya balik semula walau aku jawab dengan jelas.

“Saadiah Za'azie Rissa.”

“Apa pasal panjang sangat nama awak? Ayah awak memang nak dera bakal menantu dia ke?”

Saat dia bawa aku bertemu keluarganya, aku dah mula risau. Boleh ke keluarga dia terima aku? Kami bukankah dari darjat yang berbeza?

Dan inilah kisah kami berdua. Aku, cik yang serba serbi sederhana dan dia, encik segak yang sentiasa kelihatan sempurna.



MIKAYLA - MELUR JELITA


MIKAYLA - MELUR JELITA
HARGA BUKU : RM27.00
BUKU : BARU

UNTUK ORDER : WHATSAPP 0177342366


Dengan… Atau tanpamu… Aku tetap berlari!

Hardi-E. Ar Rahman
Produk muda dari Pusat Latihan Polis, Air Hitam (PULAPAH)
Gila-gila, ceria dan playboy ayam-ayaman.

Wan Adra Mikayla
Kononnya berdarah Bugis
Dicop keturunan Si Bongkok Tanjung Puteri!

Gadis lanun diusik jejaka Minangkabau
Jadilah asam pedas astaghfirullahalazim bertemu masok lomak cili padi Alhamdulillah.
Hati Jiran Jendela Sebelah sudah terpaut.

Jawapan Hardie: Saya main-main Aje.
Berani kau cuit-cuit gadis Johor Bahru?!
Cap mohor Mikayla jelas bertanda di dada Hardie!

Dengan…
Atau tanpamu…
Aku tetap tersenyum!

ISTILAH CINTA UNTUK DIA - ANARIF


ISTILAH CINTA UNTUK DIA - ANARIF
HARGA BUKU : RM31.00
BUKU : BARU

UNTUK ORDER : WHATSAPP 0177342366


“Nek, anak orang putih mana pulak datang rumah nenek ni?”
“Hush!” Nek Zizah menepuk paha Paan, menegur bicaranya.
“Isabelle, mari duduk sini,” ditepuk-tepuk lantai di sebelahnya.
Isabelle menurut. Mata bulatnya jatuh pada naskhah suci al-Quran milik Paan.
“What is that?” jarinya tegak menghala ke arah al-Quran itu.
“Nek, dia cakap orang putihlah!” komen Paan teruja.

ISABELLE, anak kecil keturunan pan-asia telah diserahkan kepada Nek Zizah dan Tuk Khalid untuk dididik menjadi gadis Timur yang berilmu agama.

Kedatangannya mengundang amarah Haliza, ibu Paan sekali gus memisahkan hubungan antara ibu dan anak juga persahabatan Paan dengan Isabelle. Masa berlalu dan kali ini kehadiran Isabelle sebagai Fatimah di rumah besar Paan atas tugas orang gaji adalah arahan Haliza!

“Kau nak tahu kenapa aku nak kau ikut esok?”
Isabelle ketap bibir.
“Kalau majikan nak saya pergi ke mana pun, asalkan tak berdosa dan tak memudaratkan, apa hak saya untuk bertanya kenapa? Kalau boleh ke matahari tanpa terbakar pun saya kena pergi jugak,” separuh menyindir, Isabelle membalas.
Paan tersengih tiba-tiba.
“Tak ada pun aku suruh kau pergi sampai matahari tu. Layak ke kau nak jadi angkasawan?”
Isabelle membesarkan matanya. Aneh lelaki ini. Kejap prihatin, kejap mengutuk.

ESFAHAN aka Paan, seorang arkitek dan model bebas terutama pakaian dalam lelaki! Kerana memberontak dek kisah silam dia menjadi panas baran. Namun kerana cinta, dia jadi penyayang dan kerana Isabelle, dia sanggup lakukan apa saja. Sikap Paan membuatkan Isabelle membenci namun dalam diam terbit rasa suka.

“I didn’t know you have a lot of me inside your handphone.” – Issabelle
“I have a lot of you, inside my heart. Nak mintak belah dada, nanti tak sempat kahwin pula. So, ini saja bukti yang ada. You’re forever stuck with me. And I’m forever here for you.” - Paan

KENALKAH Paan siapa Fatimah sebenarnya? Dan apakah nasib hubungan antara ‘Fatimah’ dan Paan apabila Haliza yang punya misi rahsianya mengetahui mereka mula mencipta mesra sekali lagi?
 


DIA INEZ SOFEA - PUTERI AQISH


DIA INEZ SOFEA - PUTERI AQISH
HARGA BUKU : RM22.00
BUKU : BARU

UNTUK ORDER : WHATSAPP 0177342366


Inez Sofea seorang esekutif akaun yang suka sangat mengelamun dan kuat berangan.
Zayne seorang majikan yang cukup tegas, namun mempunyai sisi nakalnya yang tersendiri.
Usikannya pada Inez Sofea mengisyaratkan cinta yang sedang terpendam.
Dan danau Holding menjadi saksi sebuah cinta yang sukar diungkap, namun indah untuk dirasa.

"Tolong tanyakan untuk saya, kakak yang berdiri terpacak macam model kat meja awak tu. Buat apa berdiri kat situ? Tak ada kerja ke? Kalau tak ada suruh dia masuk dan temankan saya dalam office ni.” Zayne

"Kurang asam punya majikan!’ Inez Sofea


SWEET RANIA - AZIZAH AMI


SWEET RANIA - AZIZAH AMI
HARGA BUK : RM22.00
BUKU : BARU

UNTUK ORDER : WHATSAPP 0177342366

Apabila kejujuran itu menghuru-harakan... Patah bicaranya yang tulus mengundang pelbagai reaksi. Kadangkala boleh membuahkan tawa dan kadangkala akan membuatkan jiwa tersentap. Namun, kepolosan itulah yang membuatkan Zafrin jatuh hati. Bukan sahaja jatuh tapi siap tergolek-golek. Lurusnya Rania bukan sekadar tahap bendul lagi tapi dah macam pembaris besi. Hidup Zafrin sentiasa berwarna pink... Manis dengan gelagat wanita yang mencuri hatinya tanpa dipaksa. Dapatkah Rania yang polos, jujur dan penuh dengan rasa cinta itu menarik insan lain dalam lingkungan rasa kasih sayangnya? Dia Rania... Satu-satunya Sweet Rania!


IMAM TULANG RUSUK: ANEKDOT DAIM #1 - KHAIRY TAJUDIN


IMAM TULANG RUSUK: ANEKDOT DAIM #1
KHAIRY TAJUDIN
HARGA BUKU : RM20.00
BUKU : BARU

UNTUK ORDER : WHATSAPP 0177342366

Himpunan kisah lucu dan ringkas mengenai seorang pemuda sengal, nakal dan licik bernama Daim, yang mencari bakal isteri.

Daim, bukan coklay. Bukan juga ahli korporat. Daim cuma pemuda biasa. Dia sengal. Dia nakal. Tapi, dia banyak akal. Daim bukan buaya, tapi dia pencinta wanita.

Ini Daim punya cerita.

Setiap babak mengundang tawa.