MELODI CINTA


EDISI PBKL
KELUARAN MEI

COVER YANG SANGAT SANGAT SWEET...

JADILAH PEMBACA TERAWAL MENDAPATKANNYA!


MELODI CINTA EDISI 1
ANTOLOGI CERPEN DAN MINI NOVEL
HARGA : RM20.00
BUKU : BARU
Menarik bulan Mei, MELODI CINTA - Antologi cerpen & Mini Novel, dari 10 penulis, 

yang menarik lagi 1 Cerpen sedang ditayangkan di TV9 

iaitu drama bersiri AYUNI SAFIRA.

Ayuni Safira – Zaraa Sofea (Adaptasi Ke Drama)

“Maafkan saya, Ayuni... Kalaulah awak tahu perkara sebenar, mesti awak akan benci saya sampai mati. Maafkan saya… saya tak ada pilihan…”
Love Is Totally Blind – Nuraqilah Syuhaida
“Nasib baik muka mung ni handsome, kalau dok, jangankan jadi pelakong, nok jadi model supermarket Jusco pung orang tak moh.” “Rupa takkan kekal… Yang kekal hanyalah agama dan personaliti diri. Dan cinta itu buta…”
Isteriku Bukan Tukang Masak – Armisya Syamira (Adaptasi Ke Telefilem) 
“Saya bersyukur sangat selama ni saya tak mintak awak tolong saya masak. Fasal ayam rentung hari tu, saya rasa tu last saya izinkan awak pegang kuali. “Orait, suamiku malas masak!”
Isteri Solihin– Adah Hamidah 

Ada sesuatu yang aku rasa. Pedih ulu hati. Ya, hanya Gaviscon mampu meredakan pedih hulu hati. Aku pernah tengok iklannya dalam televisyen. Harap benar macam apa yang diuar-uarkan.
Bila Tiba – Qistina Alya
“Bila tiba masanya, Allah akan rawat luka dalam hati Hanis perlahan-perlahan. Bila tiba masanya, Allah akan kirimkan jodoh pilihan Dia untuk Hanis. Dan bila tiba masanya, dua hati akan jadi satu dengan izin-Nya.”
Ada Dia Di Sisiku – Tinta Biru
“Abang dah banyak berkorban untuk Nia. Kalau abang dah tak sanggup jaga Nia, abang hantarlah Nia balik ke rumah orang tua Nia. Nia sanggup, bang. Lagipun selama ni hanya abang yang jaga Nia. Nia tak jaga abang pun. Kalau abang nak cari pengganti Nia pun, Nia rela, bang.”
Aku Suka Hang La! – Umi Kalsom
Gila!!! Hendak saja aku jerit cakap ‘perempuan gila’ dekat minah sewel ni. Tapi sabarkan saja hati. Sudahlah di tengah-tengah kedai Pak Mail ini juga yang hendak dijadikan destinasi lafazkan kalimah cintamu. Hancus betul.
Mahar Cinta Untuk Faiqah – E-Man Sufi 
Lama dia menatap wajah ayu Faiqah. Allah saja yang tahu betapa dia mahukan gadis ini menjadi isterinya. Sudah sedaya upaya dia mengumpul duit tetapi masih juga belum cukup. Hantaran 50 ribu yang diminta Tuan Razlan memang tak masuk akal. Dia bukan hartawan mahupun jutawan. Dia hanya seorang tukang masak.
Awek Spanar – Rehan Makhtar
“Dengan saya hari-harilah awak makan sup spanar, Amir…” “Oh, tak apa. Sebab saya pandai masak…”
Kerana Dia Untukku – Myra Ameer
“Bunga!” Shaqir dijeling. Tajam. Kalau bunga itu merujuk kepada bunga ros tak apalah juga tetapi bunga yang dimaksudkan oleh lelaki itu ialah bunga tahi ayam. Apa kelas!


SESEORANG UNTUK AKU - REHAN MAKHTAR

EDISI PBKL
KELUARAN BULAN JUNE

NOVEL TERBARU DARI 'REHAN MAKHTAR'

JADILAH PEMBACA TERAWAL MENDAPATKANNYA!


SESEORANG UNTUK AKU - REHAN MAKHTAR
HARGA : RM25.00
BUKU : BARU


Sebaik mana manusia merancang, Tuhan jugalah perancang yang terbaik. Lailatul punya rencana sendiri tentang hidupnya. Tentang cita-cita dan impian. Bukan untuk hari ni tapi untuk satu hari nanti setelah usia remaja dikorbankan untuk melihat Lizahani, adiknya berjaya dan bahagia setelah ayah ibunya tiada. Namun, kecekalan dia diduga lagi. Ditangkap berdua-duaan dengan seorang lelaki asing bernama Muhamad Al-Qadr, membuatkan dia hilang punca.
“Aku memang tak ada sesiapa dalam dunia ni selain kau.” - Lailatul
“Itu tak ada kaitan dengan aku.” - Qadr
Demi rasa tanggungjawab, Qadr hulurkan tangan kepada Lailatul agar mereka sama-sama menyusuri semua cabaran biarpun tanpa cinta dalam hati. Pada Qadr, semua itu boleh dipupuk.
“Haaa... Lagi satu nak sedekah dekat orang ni, biarlah sesuatu yang kita sayang. Biar orang yang tak mampu tu sama-sama merasa nikmatnya.” - Lailatul
“Aku paling sayang diri sendiri. Aku hadiahkan diri aku kepada kau, boleh?” - Qadr
Jodoh mereka mudah tapi mencari bahagia sedikit sukar tatkala si mentua memandang sinis kepada budak kampung seperti dia. Lailatul teguh apabila Qadr menjadi tunjangnya. Tapi, tabahnya goyah dan mula runtuh apabila maksud pernikahan mereka terbongkar. Ditambah dengan berita tentang kasih sayang dan pengorbanan yang telah lama dikhianati demi seorang lelaki bernama Zarulhakimi. Kerana dia manusia biasa, yang tahu menangis apabila sedih. Yang tahu sakit apabila dilukai.
“Lai rasa abang bahagia ke? Lai rasa abang akan ikut ke permintaan Lai yang merepek tu? Atau Lai rasa Lai dah malas nak layan zahir batin abang?” - Qadr
“Agaknya, Lai ni memang senang untuk diperbodohkan. Sebab tu abang, Zarul dan Liza boleh bodohkan Lai macam ni sekali.” - Lailatul
“Abang tak pernah perbodohkan, Lai. Abang memang sayang…” - Qadr
Kerana Tuhan menciptakan pasangan bersama kekuatan dan kelemahan masing-masing, Qadr tenang berpaksikan kepercayaan. Dia tak pernah kesah bagaimana mereka dipertemukan tetapi bagaimana harus mereka cipta bahagia. Sebagai seorang juruterbang jet pejuang, Qadr sedar pentas perjuangan yang lebih hakiki adalah memperjuangkan kasih mereka hingga ke syurga. Mampukah dia?



PEMBUKA HATI - SARA AISHA

EDISI PBKL
KELUARAN BULAN JUNE

SAMBUNGAN NOVEL JODOH ITU MILIK KITA

JADILAH YANG TERAWAL MENDAPATKANNYA!

PEMBUKA HATI - SARA AISHA
HARGA : RM
BUKU : BARU

Sambungan novel & drama JODOH ITU MILIK KITA,
“Saya selalu fikir cinta bukan untuk saya. Tapi kenapa saya rasa dalam hati saya... Ada awak?”
TUAN SYAFIQ TUAN HAIKAL… Dia cuma inginkan kehidupan yang tenang tanpa kekusutan. Tiada lagi dendam. Tiada lagi kebencian. Namun, pertemuan demi pertemuan dengan Nur Adra yang kasar, keras dan degil membuatkan Syafiq buntu sendiri. Saat dia ingin menjadi lelaki yang lebih baik, kenapa gadis itu tidak habis-habis mencabar ego lelakinya?
“Kau memang suka berlagak baik, kan?”- Nur Adra
“Baik? Huh! For your information, istilah ‘baik’ tak pernah ada dalam kamus hidup aku. Jadi, jangan sesekali cuba cabar kesabaran aku!” - Syafiq
NUR ADRA… Hatinya kosong. Jiwanya mati. Baginya, kehidupan ialah lebih kejam daripada sebuah kematian. Kemunculan lelaki bernama Syafiq itu pula, tambah mengacau-bilaukan keadaan. Ke mana sahaja dia pergi, akan ada wajah tenang Syafiq. Dan sungguh! Dia benci akan ketenangan itu. Ketenangan yang seakan-akan mengejek seluruh perjalanan hidupnya.
“Awak ni… Perempuan jenis apa sebenarnya?” - Syafiq
“Dia… Lelaki yang mampu membaca kau, Nur Adra.” - Adra
Kemunculan bersahaja Nizam membuatkan Adra terperangkap dalam percaturan antara lelaki itu dan bapanya. Mahu tidak mahu, dia terpaksa mengambil keputusan paling drastik dalam hidupnya.
“Tuan Syafiq Tuan Haikal, will you… Marry me?” - Nur Adra
“Awak takkan mampu bayangkan saya ini manusia jenis apa. Lelaki jenis apa. Kalau awak tahu, Ara… Awak takkan mahu jatuh ke tangan saya.”- Syafiq
Tatkala kehidupan mereka semakin berselirat, Syafiq kian tertanya-tanya. Mampukah dia membuka pintu hati Adra? Atau mungkinkah Adra akan terus hanyut dan tenggelam dalam kegelapan yang semakin membunuh jiwanya?


TUNDUKKAN PLAYBOY ITU - ANJELL

EDISI PBKL
KELUARAN MEI

JADILAH YANG TERAWAL MENDAPATKANNYA!

TUNDUKKAN PLAYBOY ITU - ANJELL
HARGA : RM29.00
BUKU : BARU

Hanya dua syarat untuk wanita yang bercita-cita mendampingi si kacak, Harraz Naufal. Cantik dan seksi. Sebab itulah Harraz tak suka perempuan bertudung. Tapi datang pula Nurin Areesa yang bergaya Muslimah, entah macam mana boleh tersesat masuk temuduga di syarikat Harraz.

“I tak rasa I boleh terima you kerja kat kompeni ini. Tapi… kalau you buka tudung you, I akan terima you kerja.” - HARRAZ NAUFAL

Bagi Nurin, itu permintaan selamba yang minta gigi kena terajang sampai jongang! Okey... Mungkin jawatan arkitek itu bukan rezekinya. Mamat berlagak itu terlalu sombong. Mungkin doa ini sesuai supaya Harraz tahu bumi yang dia hidup ini bukannya milik dia seorang!

“Saya berdoa semoga encik jatuh cinta dan berkahwin dengan perempuan bertudung nanti.” - NURIN AREESA

Bagaikan dimakbulkan pula doa Nurin itu. Hanya kerana mata, Harraz terpaut dengan seorang model misteri yang bertudung. Sampai termimpi-mimpi Harraz dibuatnya sedangkan dia tak pernah tahu rupa paras sebenar gadis itu. Hanya kerana panahan mata, jiwa buaya Harraz serius tertunduk. Gila! Lagi gila jiwanya dengan kerenah Nurin yang sering buatkan dia jadi bukan dirinya.

Datang pula mummy Harraz bertemu dengan Nurin. Permintaannya buatkan Nurin terlopong tiga saat.

“Tundukkan Harraz. Tundukkan playboy itu.” – PUAN SRI ROSELL
Tundukkan Harraz? Mampukah Nurin? Dan akan tertundukkah Harraz hanya kerana Nurin?


KERANA AKU SUAMIMU - JUNE MUHAMMAD

 EDISI PBKL
KELUARAN MEI

JADILAH YANG TERAWAL MENDAPATKANNYA!

KERANA AKU SUAMIMU - JUNE MUHAMMAD
HARGA : RM25.00
BUKU : BARU

Syurga seorang isteri... Adalah bersama suami.
“Zahra tak mahu kahwin dengan Abang Fitri!” – Zahra.
“Dengan keadaan diri Zahra sekarang, siapa yang nakkan Zahra?!” – Encik Zainal.
Kebahagiaan ZAHRA AISYA direntap dalam satu peristiwa yang tidak disangka. Biarpun menentang keras rancangan Encik Zainal, akhirnya Zahra terpaksa akur menikahi MUHAMMAD FITRI untuk menutup perkara memalukan itu.
“Zahra benci dengan abang, tau tak?! Benci, benci sampai ke akhirat!” – Zahra.
Selepas bergelar suami dan isteri, hubungan dingin antara Zahra dan Fitri mula menampakkan sinar bahagia apabila Fitri mula mengguyur api kebencian yang ada dalam jiwa si isteri.
“Zahra dah okey, esok abang pergilah kerja.” – Zahra.
“Eh, suka hatilah abang nak pergi kerja atau tak.” – Fitri.
Namun pada saat hubungan Zahra bersama Fitri mula hanyut dan larut dalam emosi, parut yang lama mula menjengah kembali. Hadirnya kembali RIYAD mengganggu kebahagiaan rumah tangga Zahra dan Fitri. Lipatan memori silam ketika Zahra bersama Riyad kini mula menghantui Fitri yang melihat Zahra semakin menerima dirinya sebagai sang suami, namun gusar apabila melihat Riyad mula menunjukkan belang diri.
Apabila Zahra mula diganggu oleh Riyad yang menagih semula cinta lamanya kembali, SHASHA yang selama ini dianggap sebagai teman sejati oleh Zahra tanpa diduga juga menjadi duri. Hubungan terlarang dalam diam antara Shasha dan Riyad sedikit sebanyak telah menghantui kehidupan Fitri yang sebenarnya mengetahui yang Zahra sudah dikhianati oleh teman baik sendiri. Apakah yang akan terjadi kepada Zahra dan Fitri? Masih adakah rasa cinta Zahra terhadap Riyad yang menagih kembali si cinta hati?

TUAN ANAS MIKAEL - SYAMNURIEZMIL

 EDISI PBKL
KELUARAN MEI

JADILAH YANG TERAWAL MENDAPATKANNYA!


TUAN ANAS MIKAEL - SYAMNURIEZMIL
HARGA : RM25.00
BUKU : BARU


Puan Sri Tengku Anansa telah memberikan Tuan Anas Mikael tempoh selama tiga bulan untuk mencari perempuan yang sempurna bagi menolak calon pilihannya, Safra Ariana, cucu Tun Akhiruddin.
Oleh kerana, setelah hampir dua bulan mencari, Tuan Anas Mikael tidak berjumpa, jadi dia merancang untuk menyiapkan Ayu Maisarah, anak tukang cuci rumahnya itu, sesempurna kriteria yang dia mahukan tanpa Ayu Maisarah tahu tujuan sebenarnya dia menjalani semua latihan-latihan yang disediakan. Yang Ayu Maisarah tahu, Tuan Anas Mikael sedang menyiapkan dia sebagai pengurus projek di Krabi.
Di sebalik rancangan ini, Tuan Anas Mikael tidak tahu, Ayu Maisarah menyimpan rahsia besar daripadanya. Akibat daripada takut identiti sebenar Ayu Maisarah terbongkar, Ayu Maisarah telah bersetuju dengan penyamaran itu.
Namun, hal yang melibatkan hati dan perasaan bukan boleh dibuat main-main. Sewaktu dalam tempoh Ayu Maisarah menjadi kekasih Tuan Anas Mikael, Ayu Maisarah mula jatuh cinta. Takut dengan peristiwa hitam dalam keluarganya bakal berulang kembali, Ayu Maisarah menyimpan rasa cintanya terhadap Tuan Anas Mikael secara diam-diam.
Tetapi... Di Krabi...
“Saya suka awak, Ayu Maisarah.” - TUAN ANAS MIKAEL
Tuan Anas Mikael mengaku sudah jatuh cinta kepada Ayu Maisarah menyebabkan Ayu Maisarah mula memasang angan-angan dan memetik segala bintang dan bulan. Apabila tiba waktu yang ditetapkan, Tuan Anas Mikael telah menukar hasratnya dan memilih...
Mom perkenalkan, the love of my life, my girlfriend, Raisya Putri. - TUAN ANAS MIKAEL
Ayu Maisarah, kecewa!
“Tuan... Tuan tahu apa kopi yang paling pahit? 
Oh, tak tahu, ya? Kopi-lih dia itulah yang paling pahit! 
Saya benci tuan... Tapi, macam mana, saya dah tersayang tuan.” - AYU MAISARAH
Konflik mula memuncak, Tuan Anas Mikael ditakdirkan dalam kesusahan. Untuk menolong Tuan Anas Mikael, Ayu Maisarah terpaksa membongkarkan rahsia identiti dirinya sendiri dan mendedahkan dirinya untuk dibunuh.
Tetapi adakah pengorbanannya itu berbaloi? Perlukah Ayu Maisarah terus menyelamatkan Tuan Anas Mikael atau membiarkan Tuan Anas Mikael yang kekwat itu.... Mati selepas apa yang telah Tuan Anas Mikael berbuat kepadanya?
“Jaga saya elok-elok, Cik Ayu. Kalau awak jaga saya elok-elok, saya akan jaga awak elok-elok juga.” - TUAN ANAS MIKAEL


BILA TERLAJAK SAYANG - UMIE NADZIMAH

SAMBUNGAN KISAH 
KERANA TERPAKSA AKU RELAKAN

JADILAH YANG TERAWAL MENDAPATKANNYA!

BILA TERLAJAK SAYANG - UMIE NADZIMAH
HARGA : RM24.00
BUKU : BARU

SAMBUNGAN NOVEL KERANA TERPAKSA AKU RELAKAN 
INDAH HALINA dan TAJUL RAZIN... Mereka digelar sebagai pasangan paling romantik, macam belangkas dan tak pernah berenggang. Ya... Begitulah realitinya. Rumah tangga mereka rukun dan penuh kasih sayang. Bahagia sepanjang hari dengan kehadiran puterinya dan juga selautan kasih yang tak bertepi.
“Abang nak Indah tahu lagi dan lagi yang you are the only my wife, my love and my soul. Tak ada perempuan lain yang boleh isi hati abang.” - TAJUL RAZIN
“Yalah tu... Tipu jaga!” - INDAH HALINA
Adat manusia, apabila bahagia ada sahaja yang tidak puas hati dan dendam sana sini... Belum hilang letih pertahankan cinta mereka, muncul lagi dugaan yang melanda hidup. Dengki dan sakit hati tak pernah penat mengejar kehidupan mereka.
“Apa buruk dan kurang saya hingga tak diberi ruang lagi?” - INDAH HALINA
“Indah tak ada satu pun kurang. Indah tetap bidadari abang.” - TAJUL RAZIN
Sayang? Haruslah sayang. Haruslah cinta. Tetapi apakan daya dia? Bukan dia tidak berusaha. Bukan dia tidak pertahankan cintanya. Segala-galanya dia telah cuba. Mungkin inilah yang dinamakan takdir. Mungkin Tuhan ingin mempertingkatkan tahap imannya. Sebab itu dia diuji dengan sesuatu yang paling dia sayang.
“Kalau you tak boleh nak jaga hati dia lagi... Lepaskan dia cara baik. Jangan seksa dia demi kepentingan diri you. Ada orang lain yang boleh jaga dia dengan sepenuh hati, bro.” - TAJUL FAHIN
Akhirnya Tajul Fahin masuk campur semula. Sesungguhnya cinta pertama susah untuk dilupakan. Tetap terkesan dalam hatinya walaupun dia cuba menidakkan perasaan itu. Jika pengorbanannya dulu tidak dihargai, tidak salah dia mengambil semula cinta itu.
Bagaimanakah kesudahan kisah cinta mereka apabila tiba-tiba bahtera bahagia dilanda gelora? Adakah kali ini mereka terpaksa melepaskan cinta mereka dan merelakan segala yang berlaku?

ABANG MAKANIKKU - ANA SOFIYA

 EDISI PBKL
KELUARAN MEI

JADILAH YANG TERAWAL MENDAPATKANNYA!


ABANG MAKANIKKU - ANA SOFIYA
HARGA : RM23.00
BUKU : BARU

Kali pertama mereka bertemu, Aira dah semai perkataan anti dalam hati. Jumpa kali kedua pula, dia sembur serbuk lada pada mata jejaka itu. Kali ketiga pula dia benar-benar dah tak boleh tahan. Baginya, orang itu memang lelaki tak bertamadun, tak ada pelajaran dan kekwat!
“Haila, abang mekanik oi. Miskin sangat ke awak ni? Sebab itu awak terpaksa buat dua tiga kerja dalam sehari, eh? Tulah! Dulu-dulu masa mak bapak suruh belajar, malas. Kan dah kerja mekanik aje? Lepas tu kena tampung dengan jual burger pulak. Isk, isk, kesiannyalah.” ~ Aira.
Bagi Adham pula, Aira hanya anak orang kaya yang berlagak. Yang kerjanya nak habiskan duit emak bapak. Tengokkan lagak, memang tak akan masuk dalam senarai calon menantu mak. Namun, mereka ditemukan sebagai cikgu dan anak murid. Bermulalah sesi bersoal jawab dan uji-menguji. Dalam tak suka, terus Aira jatuh cinta.
“Mak ai, boleh pulak dia cakap lembut macam gitu, eh? Aduh, abang mekanik. Kamu buat iman gue goncang-goncangan dong! Argh! Mak, Aira nak dia!” ~ Aira.
“Aira, terima kasih kerana sudi suka saya. Tapi saya tak boleh balas. Saya tak dapat nak sebut tiga perkataan tu pada awak.” ~ Adham.
Cinta enggan dibalas. Ada kisah silam yang mencengkam fikiran. Namun kalau godaan demi godaan Aira berikan, mampukah Adham menepisnya?
Aira tak peduli. Hati Adham harus ditakluki. Berjayakah dia?
Dan, Adham? Dapatkah bertahan?
Mungkinkah akan bersatu? Mereka tidak sekufu. Pasti ada duri dan ranjau. Pasti ada ruang dan jurang menjadi batas pemisah antara bahagia dan derita untuk hidup bersama. Tapi, Aira nak abang mekanikku itu saja, okey


PRINCESS REBORN - BIKASH NUR IDRIS

 EDISI PBKL
KELUARAN MEI

JADILAH YANG TERAWAL MENDAPATKANNYA!

PRINCESS REBORN - BIKASH NUR IDRIS
HARGA : RM27.00
BUKU : BARU

SINOPSIS

Mohd Izat Effy nama diberi. Perempuan tu macam baju. Suka, pakai. Tak suka, buang. Belum bosan, kelek. Dah boring, golek. Dia dah lama hidup membujang sebagai buaya jadian. Tapi, bila sampai seru jadi manusia biasa, siapa dia untuk tidakkan?
Intan Nazira nama dipilih. Lincah dan periang. Staf AMC panggil dia princess. Konon-konon tak ada dia sebagai jururawat di hospital itu, akan sunyilah mereka. Dia manusia biasa, yang memanglah akan takut kalau buaya jadian ajak bercinta!
“Jadikanlah Izat manusia, Ira. Dah boringlah jadi buaya.” – Mohd Izat Effy
Sudahnya, bergaduhlah Intan Nazira dan Izat Effy. Langsung tak bagi can ibu dan mummy masing-masing yang dah kenan nak berbesan. Mereka tak kenan nak jadi laki bini, okey!
Namun, yang suka gaduh itu mulut, yang jatuh sayang itu hati. Lama-lama bertekak, hati masing-masing pandai berdetak. Izat jatuh cinta, Nazira jatuh suka. Tapi, sayang, baru Izat nak jadi manusia dan bercinta penuh setia, hatinya dihancur Nazira. Nazira paling tadah dengan alasan perasaannya kepada Izat tiada. Sakitnya hati Izat, pedihnya perasaan Izat. Namun, Izat sedar satu perkara, hanya Nazira princess hatinya. Sampai bila-bila.
“Hidup kalau seperti yang kita nak dan rancang saja, kita takkan pandai menghargai di hujungnya nanti, Ira. Sebab tu Allah bagi apa yang kita perlu dan bukan apa yang kita nak.”
“Dan, Izat nak Ira...”
“Wrong. I need you more than I want you. Allah Maha Mendengar, Ira. Dia sedang beri apa yang Izat perlu, apa yang Ira perlu. We need each other, love...”
Cinta dan perasaan mereka akankah menyatu? Dan, atas sebab apa Nazira tetap menolak Izat, walau lelaki itu bersungguh mengejar?



BUKAN CINTA MARVELICIOUS - WANNIE NORDIN

 EDISI PBKL
KELUARAN MEI

JADILAH YANG TERAWAL MENDAPATKANNYA!

BUKAN CINTA MARVELICIOUS - WANNIE NORDIN
HARGA : RM25.00
BUKU : BARU

Zafri Hadif - Dia bukan lelaki yang mudah untuk mencintai seseorang. Tetapi kenapa bila dengan perempuan yang satu ini, tiba-tiba terasa seperti jatuh cinta pula? Pertemuan yang tak sampai 10 minit, perbualan yang tak sampai satu muka surat dan perkenalan yang langsung tak terjadi dalam suasana yang romantik. Tetapi, hanya berbekalkan satu senyuman, hati lelakinya sudah terusik? Dengan hanya bermodalkan lesung pipit di pipi, sudah membuatkan dia menjadi angau dan hanya kerana tak sempat nak berterima kasih dia sudah menjadi lelaki yang jiwang karat? Oh my!
Chempaka Arisha - Dia bukan seperti perempuan lain yang ditakdirkan bertuah dalam soal cinta. Bukanlah sengaja dia hendak menjual mahal dan menolak begitu sahaja cinta Zafri, tetapi dia sudah tidak mampu untuk berada di alam percintaan lagi. Dunia cinta sudah berakhir untuknya. Tetapi kenapa bila berdepan dengan Zafri, perasaan jatuh cinta itu seakan-akan timbul pula? Oh please! Cinta Zafri dan Arisha hanya akan jadi sebuah cerita duka dan sengsara. Dan dia tidak sanggup menjadi punca lelaki itu menderita dan merana!
“Saya suka perempuan yang jual mahal, yang buat-buat lupa bila dah susah payah tolong pimpin saya waktu kemalangan. Dan, paling saya suka perempuan yang tak cam muka handsome macam saya ni walaupun baru sebulan lebih tolong bawa pergi hospital. I like that kind of girl...” - Zafri Hadif
Kisah cinta Zafri Hadif dan Chempaka Arisha bukanlah seindah dan semanis coklat yang terasa lazat dan mengasyikkan. Ada gembira, ada sengsara, namun pasti ada bahagianya. Mereka dua insan yang pernah jatuh cinta, bercinta, putus cinta dan sekarang... mereka akan pastikan bahawa kisah cinta yang penuh berliku dan duka lara yang ditempuhi selama ini akan bertukar menjadi cinta yang lebih marvelicious!

CHANDELIER - ACIK LANA

EDISI PBKL
KELUARAN MEI

JADILAH YANG TERAWAL MENDAPATKANNYA!

CHANDELIER - ACIK LANA
HARGA : RM32.00
BUKU : BARU

Sinopsis:
Keisha Edlina digelar gold digger kerana berbekalkan wajah pan-Asia dan tubuh yang sempurna dia menggoda lelaki kaya dan peras harta mereka habis-habisan. Kemudian dia mencari lelaki lain yang jauh lebih kaya pula.
Hubungan selama dua tahun bersama Datuk Eusoff tidak menjadi, dan dia berpaling pula kepada Tan Sri Emran. Belum sempat mencapai angan-angan, satu insiden ngeri telah menimpa Keisha Edlina. Dia berputus asa untuk meneruskan hidup, namun kemunculan Kaef mengubah haluannya.
Aneh. Hatinya terpikat dengan keikhlasan lelaki itu walaupun Kaef tidak punya banyak harta atau kemewahan.
“Don’t touch me, please. I tak nak dituduh goda you pulak nanti.”
“Keisha....” Kaef mengeluh perlahan. Hati mula dilambung perasaan bersalah apabila memikirkan ‘hukuman’ yang diberikan kepada Keisha Edlina sepanjang hari ini. Sedangkan dia terlupa, dia juga turut bersalah. Kata orang tepuk sebelah tangan tak akan berbunyi, jadi adilkah dia melayan Keisha Edlina sedingin tadi? Sudah tentu tak. Tapi, ego seorang lelaki telah menyebabkan hati gadis ini terluka dan terdera sekali lagi.
“I ambil MC hari ni and please jangan cari I. I perlukan ruang untuk diri sendiri.”
“Keisha!” Sekali lagi dia memanggil, namun sedikit pun Keisha Edlina tak menoleh ke belakang. Dengusan terhela dari bibir. Tangan pula naik melurut rambut dengan perasaan serba salah.
Keisha... I’m sorry! Jerit hatinya berulang kali.
Sedang indah menikmati hidup penuh bahagia di sisi Kaef, kekhilafan silam mula datang menghukum. Satu per satu ujian dan dugaan yang hadir membuatkan Keisha Edlina terpaksa berkorban.
“Dirimu laksana chandelier. Paling menyerlah, paling cantik dan memukau perhatian... tapi sayang, dikau hanya sekadar perhiasan.”


KIMCHI UNTUK AWAK - SURI RYANA

EDISI PBKL
KELUARAN MEI

JADILAH YANG TERAWAL MENDAPATKANNYA!


KIMCHI UNTUK AWAK - SURI RYANA
HARGA : RM29.00
BUKU : BARU

Sinopsis:-
Mati-mati Bella ingat dia dapat menghabiskan cuti semesternya dengan aman dan damai di Malaysia. Huru-hara hidup pelajar di salah sebuah universiti di Seoul, Korea Selatan itu terjadi semenjak di Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon lagi. Insiden dia terlangar seorang lelaki kacukan Melayu Korea yang bernama Danial Lee Jae Hwan adalah permulaan kacau-bilau dalam hidupnya.
“Jang-nim!” - Danial Lee.
“Kalau aku buta, kau tu apa? Samseng?!” - Bella.
Tak cukup dengan insiden itu, kak long pula memaksa Bella membuat kimchi sempena majlis menyambut kedatangan presiden syarikat tempat kak longnya bekerja ke Malaysia. Hatinya semakin tidak aman apabila mendapat tahu yang presiden tersebut adalah Danial Lee. Keadaan semakin berbelit apabila rupa-rupanya keluarga mereka saling mengenali dan mereka ingin menyatukan Bella dan Danial Lee.
Satu insiden yang berlaku di kampung membuatkan mereka terpaksa disatukan. Dan apabila cinta mula bercambah dalam hati kedua-duanya, Bella melarikan diri ke Seoul gara-gara tersalah sangka yang sengaja diadakan oleh Yoo Ri.
Akibat rasa rindu yang tidak tertanggung, Danial Lee menjejaki Bella di Seoul dan cinta mereka memekar semula di bumi Korea Selatan. Dalam keasyikan mereka melayari bahtera rumah tangga, Yoo Ri dan Zara sentiasa mengganggu perkahwinan mereka. Dapatkah Danial Lee dan Bella mempertahankan keagungan cinta mereka? Dapatkah Zara merampas Danial daripada Bella?
“Mampukah hubungan yang masam dan pedas seperti kimchi jadi semanis cotton candy?”


KATARSIS - ANASTASIA AEMILIA

KATARSIS - ANASTASIA AEMILIA
HARGA : 18.90
BUKU : BARU

Tara, gadis berusia 18 tahun, satu-satunya saksi dalam jenayah tragis di rumah pakciknya di Bandung, Indonesia. Ketika ditemui, dia dikurung di dalam kotak perkakas kayu dalam keadaan trauma. Dan semasa penyelidikan polis, satu demi satu petunjuk mula menampakkan keganjilan.

Dr. Alfons ialah psikiatris yang berusaha membantu Tara. Ia tidak mudah. Ada sesuatu dalam masa lalu Tara yang disembunyikan gadis itu dengan sangat rapat. Namun sebelum hal itu terdedah, muncul Ello — jejaka yang pernah menjadi kawan Tara semasa mereka kecil.

Serentak dengan kemunculan Ello, polis berhadapan dengan kes pembunuhan bersiri yang melibatkan kotak perkakas kayu seperti yang dipakai untuk mengurung Tara. Adakah Tara hanya mangsa atau dia menyembunyikan jejak masa lalu yang gelap?


LARI - MIM JAMIL

LARI - MIM JAMIL
HARGA : 19.90
BUKU : BARU

Perlahan-lahan aku buka pintu bilik aku, kosong di luar. Bunyi bising dalam bilik mereka berterusan tanpa henti. 
Aku capai beg dan dompet lalu terus tinggalkan bilik itu. Pantas aku turun ke tingkat bawah lalu keluar dari pintu utama. Aku sarungkan kasut kulit berwarna hitam aku yang digunakan ke sekolah lalu berjalan secara reverse sambil badan menghadap pintu masuk rumah.
“Goodbye, hell!” kata aku dengan macho untuk beberapa saat sebelum bontot aku terlanggar pagar rumah.
Aku lari dan lari bagaikan Kenenisa Bekele dengan beg yang serba berat. Aku rasa dengan kelajuan sederhana ini aku akan sampai stesen bas di jalan besar itu dalam masa 7 minit. Aku yakin, inilah langkah ke arah perubahan!


AWAN - SYAFIQ AIZAT

AWAN - SYAFIQ AIZAT
HARGA : RM21.90
BUKU : BARU

Sambungan novel bestseller AJAIB.
Budak ajaib — aku suka panggil Izaq begitu sebab dia ada deria keenam. Dia pernah cakap yang dia bagaikan bintang, aku pula bagaikan awan, Kami bersahabat baik, kawan rapat, BFF - labelkan apa saja tentang bersahabatan kami (asalkan bukan gay couple).
Namun siapa yang sangka, bintang akan berhenti dari bersinar, sedangkan awan terpaksa berarak lalu membelah waktu?
Disebabkan deria specialnya itu, dia terpaksa mengharungi perjalanan hidup yang matang pada usia yang masih muda. Dia perlu kuat untuk melawan segala yang mengganggunya, lebih-lebih lagi apabila entiti itu kerap hadir mengingatkannya supaya 'jangan percaya'.
Tapi... jangan percaya kepada siapa?

ASRAMA - MUHAMMAD FATRIM

ASRAMA - MUHAMMAD FATRIM
HARGA : RM19.90
BUKU : BARU

“Dahlia, hati-hati dengan ASRAMA ni.” Maria tiba-tiba merendahkan suaranya sambil menatap roman Dahlia.

“Kalau takat kau nak ingatkan aku pasal geng Queen yang macam syaitan tu, tak payah la.” Dahlia kurang senang dengan amaran Maria itu.

“Tak, maksud aku...”

Belum sempat Maria menghabiskan ayatnya, Dahlia meningkah. “Kau tengok aje nanti. Lambat ke, cepat ke, akan ada orang yang membalas perbuatan dorang semua tu nanti!” Dahlia bersuara dengan geram.

“Orang kita boleh lawan, tapi kalau yang lain payah sikit.” Maria membidas sambil mengambil daun-daun kecil di hadapannya.

Percakapan Maria membuatkan bulu roma Dahlia mengejut berdiri. “Kau ni, kalau tak cakap benda-benda pelik boleh?” kata Dahlia.

“Bagus la kalau kau faham maksud aku.” Maria senyum memandang Dahlia.


GANTUNG - NADIA KHAN

GANTUNG - NADIA KHAN
HARGA : 19.90
BUKU : BARU

Novel kedua oleh penulis novel bestseller KELABU.
"Musketeer Code - no all for one, just one for all."
Gibbs, Ray, KJ dan Troll – sekumpulan pelajar lelaki paling popular dan paling akrab di sebuah sekolah asrama elit. Mereka berempat mencipta Musketeer Code - peraturan yang tidak membenarkan sesiapa antara mereka mempunyai steady girlfriend, tetapi sebarang skandal amat dialu-alukan untuk dikongsi oleh semua.
Sehinggalah peraturan itu dilanggar... dan seorang awek psiko mencetuskan tragedi yang bakal menghantui hidup mereka semua. Kemudian —

GERGASI - KHAIRUL NIZAM KHAIRANI

GERGASI - KHAIRUL NIZAM KHAIRANI
HARGA : RM19.90
BUKU : BARU

Tahun 1511. Di kala kota Melaka sedang diserang, muncul gergasi misteri yang digelar Batara Waja membantu hulubalang tempatan menghadapi askar Portugis. Namun dalam satu pertempuran, Batara Waja tiba-tiba hilang…

500 tahun kemudian. Siti Nuraini, seorang kurator di Muzium Negara, yang bersahabat dengan seorang pemuda bernama Rizal, telah menemui sebuah artifak aneh. Namun artifak itu hilang sewaktu dalam simpanan muzium. Kotaraya kemudiannya digemparkan dengan kemunculan gergasi yang membunuh manusia-manusia tertentu – dan lagenda Batara Waja kembali.

Rizal mengalami mimpi-mimpi aneh berkaitan gergasi tersebut dan sering pitam. Suatu hari, muncul seorang lelaki bernama Hu Xien yang memberitahu Rizal bahawa Rizal ada kaitan dengan kemunculan GERGASI itu!

AJAIB - SYAFIQ AIZAT

AJAIB - SYAFIQ AIZAT
HARGA : RM18.90
BUKU : BARU

“Cikgu, masalah saya, saya boleh nampak hantu. Cikgu yakin cikgu boleh tolong saya?”
Hidup ni gelap – Walaupun aku dapat melihat lebih daripada manusia lain.
Tapi tanpa kegelapan tu, aku tak mungkin nampak bintang yang bercahaya...
Selain kita ada ‘mereka’ – yang kebanyakan kita tak nampak.
Dalam kita ada ‘itu’ – yang kita simpan sendiri.
Nama aku Izaq. Dan ini kisah kami, budak-budak berumur 12 tahun yang terperangkap dalam masalah orang dewasa: ‘mereka’, ‘itu’, dan sedikit yang AJAIB.

KELABU - NADIA KHAN


KELABU - NADIA KHAN
HARGA : RM24.90
BUKU : BARU

Senang kalau hidup dalam dunia hitam putih. Baik-buruk, betul-salah, cinta-benci…lelaki-perempuan.

Apa jadi pada yang di tengah-tengah? Apa jadi pada orang-orang macam aku?

Bila Jun datang pada aku, menawarkan posisi sebagai ‘boyfriend kontrak’, aku tak tolak. Salah aku ke kalau aku kata “ya” pada awek cun? Salah aku ke kalau aku lagi pandai layan dia daripada boyfriend dia sendiri?

Salah aku ke kalau aku jatuh cinta pada dia?

Aku Amir. Jemputlah masuk ke dunia aku, di mana hitam dan putihnya tak berapa jelas. Mungkin hanya lepas tu, korang akan faham macamana rasanya berada di dunia aku. Dunia KELABU.


PELITA DI BAWAH PURNAMA - ADNIL ZAFF

PELITA DI BAWAH PURNAMA - ADNIL ZAFF
HARGA BUKU : RM 29.00
BUKU : BARU

Qairynn dan Aryan semenjak kecil mereka hidup berjiran dan bersahabat. keakraban mereka seperti adik dan abang. apa sahaja mereka tempuhi bersama. Namun, entah bagaimana cerita duka merempuhi mereka.

Semuanya bermula apabila Maya rakan sebaya Aryan tiba-tiab mencelah peluang di antara Aryan dan Qairynn.

Kehilangan orang-orang yang disayangi tidak mudah untuk dilalui oleh Qairynn. Jiwanya terbang ke angkasa mencari semula apa yang hilang. Namun kehilangan kekal abadi itu tidak mungkin akan berganti. Qairynn nanar meneruskan hidup dalam kepahitan. Kesakitan yang dialaminya semakin tepu. Sehingga akhirnya, dendamnya mula bangkit kepada Aryan.

Lapan tahun mereka berdua terpisah. cerita demi cerita terlakar. Aryan pulang juga ke tanah air. namun mudahkah untuk dia mendapat maruahnya semula? sudah tentulah tidak. Kebencian Aryan bagaikan tidak bertebing kepda lelaki itu. Tiada maaf yang mampu idhulurkan. Namun Aryan tidak pernah berputus asa untuk meraih Qairynn semula. biarpun dia sedar terlalu besar khilafnya sehingga membuatkan Qairynn hilang jiwa. Dia sudah berjanji untuk mengembalikan Qairynn kepada yang asal.

Penghujung kisah ini sudah pastinya bahagia. Namun antara Maya dan Qairynn, mereka ibarat pelita dan purnama kepada Aryan. Yang mana purnama itu indah namun cahayanya susah untuk digapai. Manakala pelita itu, walaupun tidak seindah purnama, Namun cahayanya hanya buat Aryan seorang. Hakikat itulah yang membuatkan Aryan tega biarpun Qairynn sekadar pelita itu

TUHAN LEBIH TAHU - NORA ISMAIL

TUHAN LEBIH TAHU - NORA ISMAIL
HARGA TAWARAN : RM40.00
PENGHANTARAN : PERCUMA SEM.
BUKU 'RARE'
SERIOUS BUYER SAHAJA!!!

Diperkosa sahabat baiknya sendiri, Hazry, Rina seperti hilang arah. Ke mana diri hendak dibawa? Perlukah harga diri dijaja? Dalam resah dan gundah, syukur ada tangan yang datang menghulur. Azfarel lelaki budiman yang memang meminati Rina dari jauh menghulurkan pertolongan. Hati Rina berbelah bagi, apakah perlu diterima hati yang cuba berbudi? Sedangkan Hazry hilang entah ke mana. Bahagiakah hidupnya nanti dengan Azfarel? Dapatkah dia melupakan segala bayangan hitam? Namun akhirnya Rina sedar, dalam hidup, bagaimana kita mencaturnya...





HATI PEREMPUAN - NUR AIN AL-ABAS

HATI PEREMPUAN 
SEDANG DI TAYANGKAN DI SLOT AKASIA
CEPAT SEBELUM KEHABISAN!



HATI PEREMPUAN - NUR AIN AL-ABAS
HARGA : RM27(SEM) / RM30(SS)
STOK TERHAD


Pengalaman lalu mengajar Yuhanis tentang erti perbezaan taraf hidup. Akhirnya Yuhanis menjadi seorang wanita yang terlalu berhati-hati dan mementingkan rasional berbanding emosi. 

Kerana sikapnya itu, dia terlepas pandang terdapat insan yang menyayanginya dalam diam.

Namun, pemberian kotak kecil berbalut rapi dengan ikatan reben berwarna keemasan tanpa nama penerima amat mengejutkan Yuhanis. Bertambah tidak percaya apabila kata-kata lamaran 
disertakan sebentuk cincin yang ada di dalam kotak kecil tersebut datang daripada sang pria terhangat di pasaran.

“Kenapa ni?” - Tengku Zaril.

“This is yours?” - Yuhanis.

“Adakah saya nampak macam lelaki yang memakai cincin perempuan? You must be joking.” - Tengku Zaril.

“Saya tak bergurau tapi tengku yang bergurau!” - Yuhanis.

“I proposed you, Cik Yuhanis.” - Tengku Zaril.

Kata orang cinta itu bukan sekadar ucapan, tetapi jika tidak diungkapkan, ia juga tidak akan lengkap dengan sendirinya. Jika cinta tidak diluahkan, ia tidak akan ke mana-mana. Jika cinta 
hanya sekadar luahan, ia menjadi kosong dan tidak bermakna.

“Just say ‘yes’ and we’ll begin.” - Tengku Zaril.

“Takkan semudah itu.” - Yuhanis.

Lalu… Mampukah cinta yang harus memiliki itu dapat dirasai oleh Yuhanis dan Tengku Zaril? 

Atau mungkin Yunanis masih ada kesangsian cinta Tengku Zaril terhadap dirinya?